Tuesday, March 30, 2010

DDMR : SUMPAH TAK SEDAP

Posted by makcik rehan KJB at 10:40 PM
Tak sabaq-sabaq nk merambus dari opis petang tadi
tgh2 hujan lebat pon Makcik redah juga
mujur bila sampai Rawang tak hujan
kalau hujan jugak, jadi mcm semalamla gamaknya
jem luar biasa, bibik aku pulak masam muka!

Kuarkan peha ayam yang beli weekend lepas kat Tesco
dari sehari ke sehari dok kata nak buat nasik ayam
akhirnya petang tadi misi terlaksana





















Setelah kali kedua mencuba
[hat kali pertama buat tak tunjuk kat belog pasai terlalu hazab]
nasik ayam kalini 'agak' menjadi
tapi bila masuk part ayam.... hancus!





















Kesian makcik tengok laki makcik terkemut-kemut makan ayam ni
dalam hati dia mesti kutuk aku sebakul
nak cakap direct takut aku baling pinggan lak kannnn
sumpah tak sedap!

Tobat dah nk buat nasik ayam
lepasni kalau rasa tingin mkn nasik ayam
aku nak join Yong pi makan kat Tesco jerlah!




Photobucket

9 comments:

Elyn on March 31, 2010 at 9:34 AM said...

apasal tak sedap?? meh habaq sket kat haku....

makcikrehan on March 31, 2010 at 10:42 AM said...

tak sedap memang sebab aku masak tak penah sedap!

benci ahhh.... malas buat dah

adha on March 31, 2010 at 10:44 AM said...

hahahah ayam nampak ngancam tp napa tak sedap??


** tahanya la ko ngan bibik tu.. kalau aku, rasa da lama mkn penampar aku.... ko yg byr gaji.. dia plak blagak majikan... grrrrrrrrrr.... dulu dtg lom pandai sosial.. skrg ni da pandai la.. ish. ni la masalah maid endon.. pengotor lak tu

makcikrehan on March 31, 2010 at 10:48 AM said...

ayam aku tu tawaq hebiaq.

agaknya aku dah kena mandrem dgn bibik kut. berkira benar aku nak bentikan dia..hahaha

Nurul Aznil on March 31, 2010 at 10:49 AM said...

Salam,

try letak pati ayam dalam botol tu (sila rujuk blog Nieza) kat beras. kompom jadi sedap!

ayam lepas rebus (untuk sup) lumur madu + kicap pekat, perap dlm 10 minit. goreng api sederhana besaq, minyak kasi lebih...

sos plak, cili merah (nak pedas letak cili padi) + bawang putih + halia + sos cili + jus limau (tak kisah limau kasturi or nipis) + gula + garam... blend then masak sampai gula hancur...

insyaAllah sedap-sedap sedap!

zealvia on March 31, 2010 at 10:53 AM said...

zea buat nasik hayam..mmg ayam putih stim tuje..sedap pon sedap..senang pon senang...hat bbq ni tak reti.

eynda on March 31, 2010 at 12:18 PM said...

Jangan cepat putus asa...lama2 pandai la sebab sentiasa adjust bahan bagi sedap...betoi tak?? :-D

nadja on March 31, 2010 at 12:48 PM said...

tapi cam sedap jer kak.. alah aper susah ayam goreng kunyit dah ler.. sedap jge..

kerul said...

nasi ayam nurul aznil tue sedap tapi k-rul tak letak pati ayam... guna air rebusan ayam utk sup n masak nasi... lps tue perap ayam... guna kicap manis habhal lagi heaven (dh jd duta kicap le plak)... yg penting sgt sedap... lps tue gorengggggg mesti masak sekor ayam pun x cukup la.. selamat mencuba

ShareThis