Tuesday, March 30, 2010

'MENGGAMBARKAN' ANAK-ANAK

Posted by makcik rehan KJB at 1:00 PM
Ni entry standby,
akan digunapakai bila tadak mood nk update
kan nk kumpul duit Nuffnang beli elip... elip... elip apa ekk...
alah, basikal kayuh tonggek-tonggek tulah!
Kan kunun-kunun Makcik korangni nak kurus..
barulah buleh update belog yang tak kurus-kurus nih!























































Ada orang tanya, paseipa Makcik dok suka sgt bubuh gambaq anak-anak kat belog?
Abih, kalau aku tak bubuh gambaq anak... tak kan aku nk bubuh gambaq aku kot
Ko sanggup ke hari-hari tengok gambaq aku banyak-banyak lagu ni?
posing tonggek sana, tonggek sini...

Kalau akuni jambu bergetah mcm Nora Danish takpala jugak...
memang kompom hari-hari aku jaja muka aku dlm belog
sambil posing ala2 gadis myspace gersang kannn....

Comey tak comey... budak 2 orang ni jela yang aku ada pon
kalau comey pon depa... kalau tak comey pon depa lah jugak
depa jelah yang sudi jadi model paksa rela mak depa...












































Tak pon, lepasni Makcik gilir-gilir...
harini muka bibik kiptiyah, esok muka makcik sebelah kanan rumah,
lusa muka suami makcik jiran sebelah kiri, tulat muka emak jiran depan,
tunggeng muka bontot kuali pulek... boleh gittew?

*Lepas esok, lusa, tulat, tunggeng... apa ekk?


Kalau tak bubuh gambaq dlm entry tak masyuk pulak korang kata...
jangankan korang, Makcik pon sangap kalau baca belog yang takde selit2 gambaq
lagi byk gambaq, lagi haku suka... cuci mata kekdahnya
anyway, kalau tak tempek gambaq kat sini, nak tempek kat mana lagi kan?

Skang zaman digital, tak kan tiap kali tangkap gambaq nak kena cuci
nak masuk album, masuk frame bagai... al-kopak la weh...
lagi pulak, tak kan nk simpan dlm komputer sampai penuh sendat
sekali komputer corrupt, habih langsung tak leh tengok gambar
Makcik bukan geti sgt nk godek Facebook, Flicker, Picasa jadah bagai...
semuapon Makcik hempuk bubuh dalam belog sajalah...
[sebab tu belog ciptaan Makcik ada bersepah-sepah di alam maya :P]

Gambaq-gambaq ni bukan apa...
nanti dah tua-tua... duduk kat balkoni rumah mcm umah Ana Suzana 
[tu pon kalau tetiba dpt duit sejuta, bolehla bikin umah lawa camtu :P]
anak-anak pulak masatu mungkin dah berkeluarga dan jauh di mata...
Bulehla Makcik dan Pakcik korang bergedik santai melihat gambar-gambar lama...

Wah wah wahhh... panjang sungguh angan-angan mu Rehan!
Kalau umur panjangggg... kalau fendek umur?
Sadaqollahula'zimmm....

Dah-dah... semua orang pi surau cepat!
kejap lagi dah nk masuk Zohor...





Photobucket

7 comments:

nadja on March 30, 2010 at 1:30 PM said...

la akum kak.. patut la lama akak tak update.. rupernyer ader umah baru.. heheh walaupun akak tak penah masuk page sayer, slalu jge sayer jenguk akak.. sampai la terjumpa umah baru akak neh.. kalau akak tak caya g nengok ader tak sayer jerit sekuat hati kat umah lama akak.. ehehhe best tui..

makcikrehan on March 30, 2010 at 1:35 PM said...

wsalam Nadja, sapa kata akak tak penah baca belog nadja.. akak baca taww.. cuma mcm selalu akak ckp, selalu tak ada kekuatan nk tinggal jejak. takpa2..azam umah baru...nk membaca dan mengomen di setiap entry kawan-kawan. Thanks Nadja for being my reader... mmmuahhs!

b.O.n.d.a on March 30, 2010 at 2:02 PM said...

bOnda Ok jer baca belOg makcik walOpun tanpa gambar..dari karanganmu makcik, bOnda bleh bayangkan jalan ceritanya..kehidupannya..

wahhhh!!!! bajet macam tetibe ada sixth sense gituuu!!! kui kui kui

cik mas on March 30, 2010 at 3:25 PM said...

ala takpela boh gambar mokcik byk2 pun takpe per.. comey jer.. :)

Elyn on March 31, 2010 at 9:32 AM said...
This comment has been removed by the author.
Elyn on March 31, 2010 at 9:49 AM said...

aku pun kalau tak buh gambaq sehari rase cam tak lengkap hidup blog keh keh. tp nk harap gambaq aku.... tunggu aku jadi cam nora danish la kan??

makcikrehan on March 31, 2010 at 10:42 AM said...

kan elyn kan elyn kan kan kan...

alah, ko tak jauh sgt dgn Nora Danish.. akuni ha... dgn roper Emak Nora Danish pon belum tentu...huahhuahuah

ShareThis