Tuesday, April 13, 2010

DDMR : BIRTHDAY FOOD

Posted by makcik rehan KJB at 9:21 PM
Sedap tak sedap,
sumbat jerla.

 Roti jala dan kari ayam.
Karitu tak cukup santan, tapi terlebih asam jawa...
Dengan penuh bijaksana, tebuk susu sejat... kasi top-up dalam kari :p



 Puding koktail.
Gigih aku pow PS loyang bentuk bunga tu,
dengan harapan, bila puding tu ditonggengkan,
jadi lawala macam yang korang-korang dok buat tu kan
sekalikan, tah mana pulak silapnya... puding haku lembik
melekat kat buntut loyang tu...
Makcik kuciwa banget!



Bihun goreng. Bolehla tahannnn....



Bergambar secara berjemaah.
Karipap tu Along [SIL] buat.
Laksa Penang & Dadih perasa mangga Nenek Onah buat;
walaupun dah pesan kat nenek jgn buat apa-apa...

Wahai anak-anak Mak Ngah Gombak,
Makcik tahu kamu-kamu sedang membaca entry ini
Sila berasa terliur... keh keh keh....



*tunggu Mencah tido, nak alter seluar kerja PS*

Photobucket

4 comments:

LiAnA on April 13, 2010 at 9:55 PM said...

ku memang tak boleh tahan tgk roti jala tu.. kuah kari tu pun npk pekat... sedapnyaaaaa

Nadiah Sidek on April 13, 2010 at 10:36 PM said...

yg puding tu kan..kalau tak nak bg melekat kat acuan, sapu butter skit kat acuan atau basahkan skit dgn air. ni pun nadiah baru tau tips ni :)

ena on April 13, 2010 at 11:53 PM said...

MR ooo MR...

aku kan, suka giler roti jala...
tapi aku tak reti menjala...

biasanya mak yang buatkan...
uhuhuk uhuk uhuk...

n3 ko ni buat ku sedih di malam hari....
huwaaaaaaaaaaa

TopsyTurvy Mum on April 14, 2010 at 8:47 AM said...

kemas hang punya roti, mesti sedap giloss ni..

aku ni peminat roti jala ngan kuah kari, kalau la aku ada kat situ, org lain merasa sikit je la hehehe

ShareThis