Monday, April 5, 2010

DDMR : CEK MEK MOLEK

Posted by makcik rehan KJB at 4:18 PM
Ingat lagi keledek Pasar Pagi Rasa haritu?
Ini dia Puan Umi Salwa.... keledek rebus versi Makcik Rehan


Dah siap rebus, buang kulit. Manis isi dia...
nanti buleh beli lagi....




















Ambik secolek utk campur dalam puree Asyraf
laju dia makan... tp makcik tak berani bagi byk2
keledek ni angin kata orang kan...




















Selebihnya dilenyek, di uli dgn tepung dibuat cek mek molek




















Goreng.... suspen masani. Takut gula dia meleleh kuar mcm masa Sofie buat haritu




















Kuar jugak gula kat dalam tu, tu yang hitam2 jadinya
Makan panas-panas sambil tengok tibi




















Lepastu makan, pakat sendawa dan kentut ...angin :-)
Aisyah lagi best.... selambak dia muntah lepas mkn kuih ni
Pantang angin sikit, budakni memang kompom muntah punya
dah kehazaban mak dia nak mengemop malam-malam buta!





Photobucket

5 comments:

ammi on April 5, 2010 at 4:46 PM said...

wah...kretipnya mak hincik ni...yg kecik2 mcm bantal peluk tu di cipta mak hincik yer.Bagus betul..anak2 saya tak berangin sgt kalau makan ni..cuma berangan bila dah kenyang.

IdzaLia on April 5, 2010 at 6:43 PM said...

lama lia tak makan cek mek molek ni.. sedapnya kalau mkn suam2..

soFie LufFy on April 5, 2010 at 6:52 PM said...

sedapnyer..sofie wat dahla x comel..mcm karipap..kah3x..warna purple lak tu..
makcik wat cun jer..molek jer..
pasni wat mi rebus lak guna keledek..heheh

eynda on April 5, 2010 at 10:59 PM said...

Boleh terbau aroma cek mek molek lepas digoreng...yummyyy...

AISYAH HANI on April 6, 2010 at 8:36 AM said...

adoi... pakat berangin anak beranak yek!!

Nak kena singgah Taman Bayu ni pekena cek mek molek buatan MR.

ShareThis