Thursday, April 29, 2010

I AM NO OBSES, BUT YES... I'M OBESE

Posted by makcik rehan KJB at 11:04 AM
My obesity, tak payah makcik kompang satu donia
semua pon sedia maklum, laki aku jer kot yg baru perasan bini dia ni gemuk badak
saja bubuh muqaddimah... takde kena mengena dgn cerita selanjutnya :-p

Anyway, nak bagitau satu hal.. i am no obses dalam satu hal ini
walaupon gayanya macam dah sgt obses, tapi tetap makcik rasa i am no obses!
[obses bab membeli ya mungkin!]

Semalam makcik order lagi 5pcs Cloth Diaper dari SitiSifir
dan so far, dengan sedikit keriakan, aku nk bagitau bahawasanya
semua CD-CD yang dok ada telah berjaya diguna dengan jayanya
mereka tidak menjadi tukun dan gajah putih seperti brg-brg makcik yang lain :-p

Dan sekali lagi, ingin ku tegaskan... i am no obses in cloth diapering
tak berani makcik nak mengaku obses dgn clothdiapering nih
kang tetiba sekonyong-konyong datang angin lintang
sekelip mata makcik tukar pakai disposable diapers balik... matik aku kena kutuk!

So, jalan selamat adalah...
Yes, my baby is currently on CD and I am currently OKAY with it.

Not really fully CD, sebab kalau laki aku yg tukar lampin
jgn harap dia nk pakaikan CD, kompom dia punggah lemari cari Dispo jugek!

Makcik korangni actually bukanlah 'diva' sgt bab nak membasuh kain lampin nih
[motip guna perkataan diva?? hehehehe.... keji kan aku]
tapi rasanya bila ber CD ni, haku dapatla jimat duit sikit
kalau tidak, tiap2 minggu kena hangkut diapers cap Tesco
[tetap hangkut jugak... utk si Mencah, but its on PS punya bajet]

*Mencah tak pakai CD, tak sanggup... banjir kilat semedang*

Kos penjagaan anak-anak makcik skang agak tinggi
BB sitter RM400 sebulan
Petrol RM240 sebulan <---- jauh giler wei aku berulang!
Tol pi-balik RM100 sebulan
*benda2 lain like susu, food etc. malas aku nak list*

So, pakaikan CD kat Asyraf ni kira save la sikit kott... kot la kan...

Anyway, makcik nak bagitaula kat GOLONGAN MARHAEN macam makcik
[golongan urban dan golongan elite, sila abaikan perenggan ini :-p]
yang bercadang hendak atau sedang ber CD kannn
tak payahla bazir-bazir beli brand hat yang  mahal-mahal, 
ada bulu-bulu, ada gambar katun bagai...
dah la mahal weh... pakai kat buntut lak tu...
lagi untuk tadah kencing be*rak jer pulak tu...



Pakai jerla brand Coolababy yg mcm makcik tgh guna skangni
memang puas hati... tak besar, tak kecik... sedang elok
masuk-kuar mesin basuh, pintal-gulung kot mana pon 
still elok mcm tu jugak... baik covernya, mahupun insertnya...


Motif aku beria promote???
Sila hubungi SitiSifir untuk mendapat harga terbaek dan termurah dalam pasaran!



Makcik tak juai dan tak makan komisen sekupang pon
saja makcik kepohchi kat hangpa 
sebab minah ni juai CD dia murah giler banding org lain



Photobucket

5 comments:

ana on April 29, 2010 at 11:34 AM said...

memang ada niat nak cuba...tp awat tak tau....asal ke supermarket..mesti daku angkut diapers....huhu...nnt la...memang nak try gak...sekeping 2 dulu ka...ehe

ena on April 29, 2010 at 4:19 PM said...

ah aku terasa ah..






nanti ko eh!!
haahahahahaha

makcikrehan on April 29, 2010 at 4:22 PM said...

hahahaha ampun kan daku wahai mama iQa yang baru buat temin mata baru! kekekeke...

Elyn on April 29, 2010 at 4:24 PM said...

bile tgk org beli CD aku pun nak beli. balik umah tye laki kene bambu.... sbb kang die kata aku leh bukak kedai laundry je. pehtu hadap je kekain tu ha!!! eiii tak paham la haku....

cinta_north2south on April 29, 2010 at 5:28 PM said...

noted. memang PIja punya CD the cheapest compare dgn yang lain. Kagum kat those mommies yang pakaikan anak depa CD...(kagum kat kesanggupan nak membasuh tuh je)

ShareThis