Thursday, May 27, 2010

DDMR : KEK PREMIX VERSI PANDAI-PANDAI UBAHSUAI

Posted by makcik rehan KJB at 11:43 PM
Dah lama tak guna gadget-gadget dapo 5K kan
[walopun gadget makcik cap hayam, tetap jugak nak feeling-feeling]

Esok kan coti, so, adalah masa yang terbaek nak main masak-masak
kalo hari kerja, nak tunggu Isya' pon dah sangap giler,
inikan pulak nak masak-masak... kim salam Kak Jah!

Ringkaskan citer, buat kek premix mcm selalu
pastu pandai-pandai bahagikan adunan kpd 2 kaler
lagik pandai-pandai taruk 2 sudu vanilla essence
kunun-kunun kasik wangi, sekali hambek ko!

Tengittt....

Fresh from the oven.... meletus di tengah cam gunung berapi krakatoa




Kasik potong sama dia, piranha 2 beranak tgh lapo...



Kek lapis-lapis, sama pattern dgn dagu lapis-lapis budak ni...
kalau suruh senyum, sure jadi sepet laguni...
len kali tak yah senyumlah nak!




Sabo lah wahai anakkkk... panas lagi tu!




Mata hadap tibi, mulut sakan tonyoh eskem kek belang perasa tengit


Sat lagi PS balik dari Subhanallah, haku nak paksa dia suh makan kek tengit ni!
Muahahahahaha... keji punya binik!



Photobucket




8 comments:

TopsyTurvyMum on May 28, 2010 at 6:22 AM said...

kenapa tengit MR? premix dah expired ke? rupa lebih kurang cam kek marmor aku penah buat tu jer...

aku pun nak menge'kek' gak la hari ni..tapi nak suruh anak2 aku buat

makcikrehan on May 28, 2010 at 8:53 AM said...

chloe, tengit sbb terlebih vanilla essence kot. premix tu tak expired lagi..lambat lagi. tak pon sbb aku pandai2 buat kek belang kot. adunan dia utk butter cake biasa patutnya... fail sungguh haku bab masak2 nih..huhu

TopsyTurvyMum on May 28, 2010 at 10:09 AM said...

vanilla essence biasa satu bijik kek letak satu sudu kecik jer..hang taruk secawan ke??

kek asas belang2 mmg buttercake pun...satu bahagian campur coklat jer..

takpe la..pelan2...tu dah kira gigih la nak buatkan jugak..kalau org lain beli je kat kedai kek...

CikguIna on May 28, 2010 at 11:41 AM said...

Ann, esen vanilla ni letak sesudu kecik je...lebih2 mmg tengik...
aku tak brp suka bau esen vanila ni...buka tutup botol pun dah bau tengik

kak mas on May 28, 2010 at 12:31 PM said...

eh.. cantiklah kek ni mcik. macam tk caye jer rs dia tengit..

adha on May 28, 2010 at 3:55 PM said...

rupanya lawo... pandai ko marble kan... letak byk2 memang ler.. bau wangi sgt.. 1 adunan tu 1 sdu teh jek

ena on May 29, 2010 at 10:27 AM said...

lawa la wei..
macam sedap je..
tapi tengik eh?

haha FIVE!! mcm kes kek lemon aku jer.. haha best sangat menyagat lemon..sampai terlebih2 rasa wakakaka...

makcikrehan on May 29, 2010 at 7:12 PM said...

Cikgu Ina, nilah bahana memandai2..

cik mas & adha, rupa buleh tahanla... rasa ada out skit. haha

bini pidaus, tu baru buat kek bodo jer. blom cis kek ke, kek kukus ker hapa... haruuu

ShareThis