Friday, May 28, 2010

DDMR : NASIK GORENG KERAS KEDENGKIANG

Posted by makcik rehan KJB at 10:25 AM
Lepas siap buat kek tengit malam tadi
tiba-tiba rasa teringin nak buat nasik goreng esok pagi

Hellooo... makcik dah beli beras baru tawww...
beras yg dah berulat tu mak suruh bawak balik kampung
buleh bagi ayam makan
kira cam buat sistem barter dgn mak
kasik beras kat hayam,
nanti tulur hayam tu kasik hangkut bawak balik Rawang
keji punya hanak... keh keh keh keh!

So, bila PS dah balik dari Subhanallah
hanak-hanak pon belayar
makcik gegas pegi dapo 5K
sukat beras 2 pot, saja masak lebih sikit
Buleh paksa PS bawak bekal pi opis esok 
keh keh keh keh

Sebab nak buat nasik goreng kan
makcik pon lurus bendulla ikut sukatan air mcm kat periuk tu
[bagi yg belum maklum, hakuni masak nasik pon ada sikit fail hokeh]
selalu tu makcik masak nasik lembik sbb main taram ajer sukatan air dia
kalini ikut skema la kunun, kalau lembik tak best la buat nasik goreng kan

Lepas tekan suis, makcik pon pegi depan
leka hadap tibi sambil godek internet
Pas dengar Asyraf nangis, baru angkat muntot pi dapo buat susu
masatu baru perasan nasik aku dah masak
sekali bukak tudung puyuk, nasik aku berantah kat atas!
siot tol la....

Macam biasa, pandai-pandai 'alter'
tambah air panas, gaul-gaul, biarkan nasik 'masak' lagi sekali
Bangun pagini, nasik dah tak berantah
tapi KERAS KEDENGKIANG!

Nak tanak buat jugakla nasik goreng....
mujur ada Mencah....
rasuah dia telur goreng sebijik...
Nasik ni memang sangat sedaplah mamaaa!
i lebiu nak...




Yang paling sadis, tanya kat PS:
Bang, nak bawak bekal tak?

Jawapan paling ikhlas PS korang :
TAK PAYAHHHH!

Huwaaaaaa..... sadis tau laki haku nih
Sitisifir, ko tengok sendiri dik oiii... hagak-hagak ko kan,
kalo aku buat perangai lembam cam ZZ dlm Senja Permai
aku kena lempang ker kena sekeh? 
Muahahahaha....





Photobucket


8 comments:

TopsyTurvyMum on May 28, 2010 at 10:33 AM said...

Beras cap ape hang pakai tu? aku kalau beli beras baru cap lain mmg kadang jadi lagu tu..kena try n error. PS hang tu pun cam TTD..jujur sgt..nyampahh!
Tapi hari2 makan beras basmathi..jaga susuk la katakannnn wahahaha!

CikguIna on May 28, 2010 at 11:37 AM said...

kah..kah..kah...kelakar la hang ni Ann!
beras cap apa pun, hang jgn skema ikut sukatan kat periuk tu....mesti kasi lebih sikit air dia...
p/s: kesian Mencah....hang suruh dia makan ka?

mama_iris on May 28, 2010 at 1:29 PM said...

beras basmathi sedap kak....nasi tak benyek....nih kat bukit beruntung neh.....masak kan utk kita le?"-P

ena on May 29, 2010 at 10:19 AM said...

hahahaa...aku gelakkan jer... wakakakaka....

PS takmo bawak bekal sebab nanti takleh join kekawan pi ngeteh.. apa la ko.. hahaha sila jangan kecit ati..

makcikrehan on May 29, 2010 at 7:17 PM said...

Beras cam rambutan! takpala aku masak nasik selalu fail, harap2 kurangla sikit aku mkn nasik kan kan kan. kot2 la boleh susut brg 20 kilo. wakakaka. Beras basmathi lagikla aku tak geti masak nurul weiii... tah hapa jadik karang. PS tu mmg aku tau dah tu... hari jumaat kalu bwk bekal rugikla kan... rehat lama... kompomla nak ngeteh kan

Anonymous said...

Rehan...ini Akak Jln Labu..

Untuk mengelakkan penat basuh bedsheet kena muntah Mencah tu...Rehan siapkan besen kecik kat dlm bilik every night. Kalau dia batuk2 aje Rehan siap2 bersedia dgn besen tu so bila dia muntah terus dlm besen dan tak kotorkan katil / tilam. Anak2 akak masa kecik pun mcm tu jugak...

Me on May 31, 2010 at 10:30 AM said...

MR... ko masak nasi ikut sukat ruas jari ko je.. kalau beras tinggi 1 ruas jari.. air pun 1 ruas jari dr permukaan beras tue (lebih sikit pun x pe)...kekdah dolu2.. toksah ko percaya sukatan tepi periuk tue..

makcikrehan on May 31, 2010 at 1:17 PM said...

Akak Jalan Labu... i wonder how u look like lah kakak! plis plis plis... kamu jgn nakal... sila munculkan diri anda kakak...hahahaha.

ShareThis