Friday, May 21, 2010

MASA UNTUK BERMUHASABAH DAN MENGINSAFI DIRI

Posted by makcik rehan KJB at 1:14 PM

Haku dalam mood MALAS membalas dan meninggalkan komen.
Sila jgn kecik hati kalau haku tak balas komen atau 
tak tinggalkan komen di belog kamu orang. 
Kang kalau aku tutup kotak komen, ada pulak yang gatai-gatai merenyam 
mcm si Elyn Mak Wafiq nak naip komen kat kotak komen kannn. 
Eeeeiiiii... awat haku kebusanan dan keburingan sangat ni weyyy.... 
eeeeiiiii.... eiiiiii.... grrrrrr......


Feeling-feeling ostajah kejap
hari jomaat khennn....

yg sebenaqnya, haku dah makin malas hapdet belog
tah kenapa tah... momentum haku sudah lari :((

tak berdaya nak perah otak nak mengarang entry syok sendiri mcm dulu-dulu
yang dok ada dalam kepala otak makcik skangni...

  • kain baju berkodi-kodi tak berbasuh
  • kalau basuh tatau nak sidai celah mana
  • yang dok bersidai pon dah 2 hari tak kering-kering
  • yang dah kering berpolon-polon tak berlipat
  • yang dah berlipat pon tak bersusun lagi dalam lemari
  • yang dalam lemari pon dah tunggang-langgang
Runsing hatiku runsing!

Beberapa keping gambar runsing di Tmn Bayu....

Bilik Kiptiyah dulu dah jadi store!
tunggang langgang sampai tercabut rel langsir...




Kain berpolon-polon tak berlipat.
Ini baru sikit Kak Jah oiii... dalam bakul ada lagi, atas sofa pon ada lagi...
aku tunjuk sesikit dahla... tunjuk byk2 jatuhla air muka haku weyyy....





Rumah kongsi Bangla lagi lawa gamaknya.
bilik tu dah bau cam wad kanak-kanak, bau montah hanak-hanak sgt menusuk kalbu!

Oh my laling Sepol Saril... jomla kita pi bercoti-coti barang sehari dua...
dimana kita boleh 'pakai-buang' segala-galanya
aku dah tak larat nak mengurusin kamu dan hanak-hanak kamu bang oiii...
kasi can la minik mu ini 'sunbathing' kejap...



Photobucket

7 comments:

mama_iris on May 21, 2010 at 1:27 PM said...

carik maid yg dtg kejap2 tu la kak...sabtu ahad ke..upah la pas dia abes wat keje...ke akak dah fobia dgr perkataan maid?hehehe

Elyn on May 21, 2010 at 1:37 PM said...

haah betui ckp mama iris kat atas tu ha... ko kene cr maid weekend beb. kalau tak haru ko kang!!

e i c a h on May 21, 2010 at 1:44 PM said...

btul kak..saya pun amik maid yang byr by hour tu..dlm 3 jam semo settle..baru rm30..bukan nyer kita nak panggil tiap2 minggu..panggil bila keadaan jadi tak terkawal jer..

azrin on May 21, 2010 at 3:19 PM said...

umah sy pun mcm akak..baru setel jemur..dh yg dlm bakul menunggu..penat yg bangat..bkum lg yg nk lipat....huhu...sabau kak..buat pelan2..penat tkyah buat..lantak la..hehe..tu sy la..

adha on May 21, 2010 at 3:35 PM said...

aku mcm tu jugak dulu.. tp aku kena disiplin diri.. sabtu atau mesti setle lipat.. tp aku anak sorg kurg sket kot bj nye.. eh tp bj untuk smeinggu gak..

ala kalau ko rasa rajin ko buat..tak rajin.. biar jek ar.. kais2 carik bju hihii

mieja on May 24, 2010 at 2:44 PM said...

kalaou buhsan gie shpping terapi minda.....

makcikrehan on May 24, 2010 at 2:47 PM said...

kan mieja kannn... sopping memang best. tetiba raca cam dh lama sgt haku tak soping. hehehehe

ShareThis