Friday, June 25, 2010

BUNGA-BUNGA CINTA DI HARI JUMAAT

Posted by makcik rehan KJB at 1:55 PM
Salam Jumaat diucapkan kepada hadirin dan hadirat sekalian
makcik korangkan, hari jumaat jer otomatik tune jadi Ostajah Rehan :))

Lately, makcik banyak terjah masuk belog orang mesia yg dok ober the sea
sumpah aku jeles sebab depa dapat dok negara 4 musim








Tengok.. tengok... tengok....
kat celah bedah mana kat mesia ni ada bunya-bunga lawa camtu ha?
Melainkan bunga kepam laguni...




























Sian ko bunga raya... ko tidak berdosa... aku yang sengal lebih
mempergunakan kelayuan mu sebagai pelaris entry untuk sidang Jumaat...

Baiklah, motip sebenar adalah....
makcik nak tanya, pokok bunga apa yang pandai jaga diri sendiri?
yakni takyah nak susah-susah dibaja, dibelai, dikasihi etc...
makcik nak bubuh sepasu pokok bunga yang senang dibela di sini...
tu kat anak panah merah menyala tu...





















Pagor batu tak semenggahni dah siap...
lega haku... kalau tidak kann...selagi tak siap....
dok lah sidai kain dlm bilik rahsia... 2 hari baru keghin!
keghin dgn bau kepam <---- penggunaan word kepam ni agak lebih-lebihan lately

Tinggi melangit lagutu... sebabtu makcik nak pokok yang pandai 'berdikari'
tak sampai lah aku nak belai-belai selalu...

Sapa yang buzz aku bagi cadangan pokok ketapang siapppp...!


-Thank God Its Friday-

14 comments:

nuraz said...

pokok bunga kertas @ bougainvilla..(betui ke aku eja nie)...hihi..

FADHILAH KAMARUDIN on June 25, 2010 at 2:45 PM said...

kak rehan...kalu nk letak bunga ats tempat 2 cantik bunga yang berjurai2 2,xtahula spesies ape,yg daun dia kecik2 n bunga merah,kalu letak tmpat tggi cantik la,ade setengah orang gntung..

zealvia on June 25, 2010 at 2:53 PM said...

bunga melor...mangiiiiiiiiiiiiiii umah..no more kepammmmmmmmmm

IMAN'S UMI on June 25, 2010 at 3:07 PM said...

Pokok kaktus la pandai jaga diri sendiri...independent gitu...dlm waktu terdesak, blh jd senjata gak tu...blh bantai penyangak ngan pokok ni.

Kak Mah on June 25, 2010 at 3:10 PM said...

bunga kertas.......tak yah siram pun hidup subur..tapi hazabnyer ko nak menyapu bunga-bunga yang berguguran...huhuhuhu....... tapi kalau nak letak atas tue..... hhhm...aku tak tau pulak aper kenama bunga nyer..... yang bunga kecik2 tue tapi merimbun jek ish entah..

tapi pokok ketapang okey gak ahaksss

makcikrehan on June 25, 2010 at 3:15 PM said...

BUNGA KEMBOJA?? mcm kakak henda bubuh kat banglo beliau? adakah sesuwei? <---- feeling2 dok banglo! hahaha

makcikrehan on June 25, 2010 at 3:18 PM said...

kak mah.. sadis ko..pokok ketapang! muahahah

ena on June 25, 2010 at 3:48 PM said...

bunga larangan... hahaha....

Nurul Aznil on June 25, 2010 at 4:18 PM said...

Salam,

letak pokok tok janggut adam... or ada org panggil pokok angin. tapi kena gantung... takyah siram...

selain pokok ketapang, bleh tanam pokok bunga...
apa barang pokok bunga? pokok buah ler.. bleh makan. itu pokok cili buah bulat byk kat cameron tu pun cantik!

ahkakbatik on June 25, 2010 at 10:20 PM said...

mokcik... ahkak cadangkan bunga pinjaman bank..huhu....

ahkakbatik on June 25, 2010 at 11:20 PM said...

lupa nak cakap... apa bunga pun kalau dah nama pokok bunga memang kena baja.. siram selalu.. lebih2 kalau harganya murah... cepat mati... belum citer daun kena makan ulat, siput babi.. siram racun tak jalan.. siram air garam tak jalan....

nak pokok cantik takyah jaga , belilah red palm .. tanam, tinggal... 5-6 taun takyah buat apa-apa tau-tau pokoknya dah besar cantik..
akar masuk ke dlm tanah jadinya tak rosakkan pagar batu..

Me on June 28, 2010 at 9:57 AM said...

MR.. ekau tanam pokok2 spesies keladi atau puding kecik tue sudah.. tak de daun nak berguguran.. gugur kawasan rumah ko tak pe.. kang gugur rumah jiran sebelah.. kena saman plak ekau..

makcikrehan on June 28, 2010 at 10:46 AM said...

Ahkak Batik, Pokok palm? pingsannnn...hahahaha. porch sekangkang mawas, tak leh la pokok palm kak.. :(

Kerul, akan kupertimbangkan :) TQ

sWeEtDaRLinG on June 28, 2010 at 1:18 PM said...

agak², kalau aku cakap bunga tahi ayam, ko marah tak?

ShareThis