Friday, June 4, 2010

THE JURIans BACK IN 2005

Posted by makcik rehan KJB at 8:26 AM
Tatkala entry ini melompat kuar
Makcik vogue lagi hot kesayangan korang ni
InsyaAllah sudah pon berada di kampung
Pulang ke celah ketiak emak dan bapak beliau

Mencah barangkali sedang membuli Tok Ayah dia
suruh dokom bawak pegi reban ayam
Saya nak tengok ayam bertelur....
Mengahla Tok Ayah hang nak bertapa dalam reban tunggu ayam beteloq!

Asrap barangkali tidak berganjak dari aktibiti kesukaan beliau
tak lain tak bukan, yakni mengeram dalam boyan karan
selain tak henti-henti melaung mintak susu lagi dan lagi
sila jangan emel aku tanya, betul ker Asrap dah boleh melaung?
silap-silap aku yang meraung!

Pakcik korang mungkin sekali sedang 'sunbathing' di Ban Pecah
selagi tak hitam berkilat, selagi tu tak balik
kalau balik nanti, kompom kena gelak guling
sebab bawak balik ikan gelama belum baligh besar 2 jari Mencah!
lempar bagi kat kucin pon, buat kena gelak dgn kucin
Dan Makcik korang buat apa?
Hanya ada 2 kemungkinan. Hanya dua....

Makan, makan, makan dan makan!

atau...

Tidur, tidur, tidur dan tidur!



5 beradik di bawah sedang menggegar bersama perut besar masing-masing
[hat 2 org yg blom kawen tu terkecuali buat masa ini :-p]
 anak-anak buah yang sejumlah 4 orang
kompom punya berebut menan
[emak bapak mereka pastinya berebut makanan]

Ini gambar lama. Gambar raya.
Satu-satunya gambar dimana kami 7 beranak dapat berkumpul di hari raya pertama
Masa ni hanya Pakcik baju hijau tu jer dah kawen
Adik-adik beliau masih muda rumaja ketika itu

[makcik adalah tunangan org :-p]


Back : Mujib Juri, Hajjah Faridah Juri, Haji Mohd Juri, Azlan Juri [tahan napas bagi perut ramping]
Front [sambil tahan kebas kaki] : Nazirah Juri, Raihan Juri, Mustaiqazah Juri

Haku touch-up gamboni biar muker memasing memancarkan cahaya keimanan
barulah orang kata sejuk perut ibu mengandung :-))
Padehal, dari kecik sampai beso... asek berkuntau semedang!


[tang muker aku, extra sikit aku touch-up! :-p]




4 comments:

Elyn on June 4, 2010 at 9:49 AM said...

hehe selamat bercutian!!

Me on June 4, 2010 at 11:40 AM said...

MR.. rumah ekau dekat dgn ban pecah ke?

SYANI on June 4, 2010 at 4:53 PM said...

zaman slim2 dulu kala ye MR...

ena on June 6, 2010 at 1:36 AM said...

uih.. sungguhhh... cinta kenangann silammmm.... oohhh....

hahaha sungguh tak pasal2 aku nih!

*btw aku baru lik bli baju raya kat TAR wakaka

ShareThis