Monday, June 21, 2010

PUKUL MEMBUKA KEDAI

Posted by makcik rehan KJB at 1:23 PM
Mujurlah aku kerja sorang-sorang,
kalau aku ada pasangan duet macam dulu-dulu
birulah muka Uncle tu tahan malu kena gelak dgn aku



























Pagi-pagi tadi Uncle Padayappa ni datang balik
nak follow-up notis yg dia suruh taip last week
sambil kontrol macho,  makcik halau dia suruh duduk dulu
sambil tunjuk kat sofa kepam depan tingkap PID yang langsirnya jugak kepam

Tapi beliau enggan, dengan alasan :  
Ada worang mau potong, sikit jam saya mari...

Then, makcikpon memulakan langkah nak menaip
selalutu aku buat malas-malas, suh datang ambik dalam 2,3 hari
tapi Uncle ni makcik kesian sikit, sbb kedai beliau baru terbakar
haritu suruh makcik taipkan surat mintak bantuan,
lepastu suruh taipkan brochure nak bagitau kedai suda tukar alamat
lepastu taip lagi satu surat mintak sponsor - masa PRK Hulu Selangor baruni
dan minggu lepas datang suruh taip notis ni pulak
tapi masa beliau bagi last week, buta-buta makcik tolak tepi
dengan alasan toner printer dah out, tak boleh print - order tak mari-mari
tapi ini hari toner sudah mari... so, makcik pon kasi taip ini hari...
[tudiaaa... aku pon dah cakap srupa Padayappa juga]

Oleh sebab makcik bukan pakar 'memotong' sebagaimana beliau
Makcik pon buta-buta ikut draft yang diberi
manalah tau, kot2 istilah yang dia pakai dalam draft dia tu
memang termaktub dalam syllabus para 'pemotong' kan :-p

Bila Uncle tu datang balik nak collect notis dia... makcik pon tanya...

Uncle, ini nombor 1... Gunting Sejar tu apa?
Wooo... itu gunting saja-lah. Tara cukur.....
GUNTING SAJA rupanya.. aku pon tukarkanla.. kesian...
tak sampai hati, kang sumer pelanggan dia dok tanya...
Pemender Gunting Sejar tu? Style baru kah?

Gunting Petak tu apa Uncle?
Itu gunting kasi itu rambut ini macam punya bentuk..
[sambil buat gaya petak atas kepala dia...]
Ini style rambut pendek macam askar selalu buat tu kot...

Seving Uncle? apa tuh?
Padehal aku tau dah... hahaha jahat makcik korang
Wooo... ini macamlah... kasi cukur...
[buat gaya cukur janggut, misai]
Shaving!

Paling aku tak tahan...
Pukul Membuka Kedai & Makanan Rehat!


-comel dan mesra-



11 comments:

Nurul Aznil on June 21, 2010 at 1:33 PM said...

Salam,

Abih MR tak buat pembetulan ke?
sakit pewot gelak...

makcikrehan on June 21, 2010 at 2:13 PM said...
This comment has been removed by the author.
makcikrehan on June 21, 2010 at 2:16 PM said...

buatla Aznie... hehehe. kesian dia kan...

mama_iris on June 21, 2010 at 2:50 PM said...

hohoho......to be honest kita baca n3 ni tapi tak tgk gmbr tau....terus baca apa MR nak khutbahkan......skali baca Pukul Membuka Kedai...mmg x terfikir la hapa maksud dia kannn.....tebaekk tol la MR leh layan kegilaan tersebut...hohohoho....

-niena- on June 21, 2010 at 3:18 PM said...

hehehehe....kelakar...sama la..kat sini ramai warga emas yg minta taip surat...dgn ejaan lama...lepastu ayat mmng tak leh blah...hehehehe

kak mas on June 21, 2010 at 3:33 PM said...

kehkehkeh... sakit perut aku gelak..

Danny Neza on June 21, 2010 at 4:00 PM said...

kakakakka...
akk ni mmg kelakar la..
da gelak bahak2 da kap opis ni..addoiiyaii si uncle pon..

fabulous.farah on June 21, 2010 at 4:15 PM said...

hahaha..adeh..cantik nya bahasa dia..

oli on June 21, 2010 at 4:26 PM said...

hahahahahahha
kelakarnya

Sarid Derus on June 21, 2010 at 4:39 PM said...

hihihi..'pukul membuka kedai' tu yang tak tahan tu..!!

Elyn on June 23, 2010 at 9:03 AM said...

wakakak aku tak paham betui pukul membuka tu. baca 2nd time baru paham hahahaha

ShareThis