Friday, July 16, 2010

BERDOA ADALAH SATU AMALAN YANG MULIA

Posted by makcik rehan KJB at 7:06 AM
Alhamdulillah. Di hari Jumaat yang mulia ni,
elok sangat kalau kita perbanyakkan syukur pada Ilahi kan :-)

Dalam makcik dok benci-bilang-cinta sama hanak-hanak kan,
satu perkara yang makcik paling shayang dan shuker kat depa dua orangni,
adalah bab tido :-p [mak depa pon soooka tido :-p]

Di siang hari, depa ganas meneroka satu pelosok umah
tapi di malam hari, tatkala senja melabuhkan tirai...
kelopak mata depa pon mula nak berlabuh jugak...

Both of them, since baby... pukul 8.00 - 8.30 mlm,
masing-masing dah terhuyung-hayang nak pingsan-pingsan sangat dah
lalu, dibikin susu kocak full tank utk depa sorang satu,
then, sorang di campak masuk baby cot dan sorang lagi atas katil
maka InsyaAllah belayarlah mereka menerokai alam fantasi. Cewahhh!

Cuma sejak dah masuk umo 3 tahun, Si Mencah ada sikit lewat tido
Tapi paling lewat pon takat pukul 9 atau 10 saja
sebab dia dah mula mengada-ngada takut tido dalam bilik
padehal adik dia dok ada... kalau dipaksa jugak tido dalam bilik dgn adik
dia nanti panjat menyempit masuk dalam baby cot adik!
lagi haru.. penyek adik ko kakak!

Kalau sampai pukul 10 pon dia tak tido lagi,
nanti dia sendiri request...
Mamaaaa... awak peluk saya... awak kena teman saya mama...
Pahamlah tu... dah barai sangat dah la tu...
Masuk bilik, tuka diaper, sumbat susu kocak....
belayarlah beliau..... eh, kejap-kejap.....
kita baca doa dulu.... :))

video

Nak tengok, nak tengokkk.... hahaha...
kantoi mama nak... lakonan tak menjadi!





*scheduled*

5 comments:

fabulous.farah on July 16, 2010 at 7:24 AM said...

haha..bagus la mr depa tido awai. senang mak bapak nak buat aktiviti. hehe

Sitisifir10 on July 16, 2010 at 7:39 AM said...

sedari, kamu buat bagaimanakah video ini supaya org hya bole tgk tp xbole coppy?

TopsyTurvyMum on July 16, 2010 at 8:12 AM said...

asal malam jumaat je pandai depa nak tido awai nooo...

nak tengok nak tengokk!!

SYANI on July 16, 2010 at 9:36 AM said...

bagusnya Mencah paling lewat tido kul 9-10 mlm. Yaya dulu ko tau, paling lewat tido kul 5.30pg! Sepanjang malam duk mengadap TV sengsorang dia!

Nadiah Sidek on July 16, 2010 at 6:46 PM said...

awalnya la tido. safiyyah ni bknnya reti tido awal biasanya kul 10-11. kita dah ngantuk, dia tak ngantuk gak lg. adeh..

ShareThis