Tuesday, July 13, 2010

BUKAN PAJERI JUGAK LAGI....

Posted by makcik rehan KJB at 9:58 AM
Sebelum balik kerja, si bini hantar emel kat laki

-Malam ni dinner apa mau makan eh?
-Spaghetti sama cheese, taruk daging kisar banyak-banyak!
-OK, beres!

Petang tu, si bini pecut keta laju-laju
pegi kedai runcit-ntah-apa-nama kat Country Homes.

Sampai umah, terus sapu bulu burung kat porch ~ benci!
*Nanti citer mana datang itu bulus*

Campak barang belian kat dapo 5K
pecut pulak masuk bilik, mandi, solat.

Lepastu pecut pegi dapo. Buat apa?
Takkan lipat kain kottt... pegi dapo nak masak lerrr....
[bukan hangpa yang sengal, aku ni haaa]

Kol 7 malam, laki sampai umah bersama hanak-hanak.

-Mana spaghetti??
-Suda tukar laaaa....




















Mana pajeri? Mana terung?
Aku pon tatau. Lain di mulut, lain di hati, lain di jari.
Tapi dalam perut dan dalam usus... confirm sama!


8 comments:

TopsyTurvyMum on July 13, 2010 at 10:12 AM said...

aku kadang pun sama gak cam ko..
mula cakap nak masak lain..lain jugak yg dimasaknyaaa...

betull..dlm usus sama..dah keluar pun sama jugakkkk!!

TopsyTurvyMum on July 13, 2010 at 10:14 AM said...

ikan berlada ko tu..berjaya menjejehkan air liur aku nii...
dah ler..kena cabut..kang dtg angin sewel aku ni gi jilat skrin!

mama_iris on July 13, 2010 at 10:19 AM said...

1st time baca entry akak tapi blur....maksudnya ps nak makan spageti tp akak nak masak pajeri terung??pastu tetibe pajeri terung pon xde...gitu??hwwwaaaa.......ke saya yang sengal?

IMAN'S UMI on July 13, 2010 at 10:21 AM said...

Bestnya PS suka spaghetti, hubby sy lgsg x suka. Kita nk buat pn xde angin.

makcikrehan on July 13, 2010 at 10:25 AM said...

Nurul, gini...

1. Laki request nk makan spag
2. Bini plak terbayang nk masak pajeri terung
3. Bila sampai umah, masak, semua jadik lain!

Tak paham sudah! tak masuk peksa pon. wakakakak

Me on July 13, 2010 at 11:20 AM said...

apa2 pun siap 3 menu jugak tue... syabas inspektor sahab syabas..

Mamma on July 13, 2010 at 11:51 AM said...

muka inesen je ikan ghering ko tuh..
sian aku tgk weh..
aku pun duk tggu gak pajeri terung ko..kaka

Elyn on July 13, 2010 at 11:59 AM said...

ekeke nmpk je ikan masin pasti laki ko lupe pada spaggeti kan??

ShareThis