Tuesday, July 20, 2010

DDMR : OLEH KERANA GAS HABIS....

Posted by makcik rehan KJB at 11:35 AM
Semalam, serba-serbi kecemasan
makanan pon berkonsepkan kecemasan jugak

Gas habis masa tgh rebus pasta
lepastu jenuhla pikir camana nak masak...
hanak-hanak [serta mak hanak2] dah rupa burung ciak kelaparan
bukan tak buleh talipon kedai gas datang hantar
kalau dia datang hantar pon, nak sumbat masuk tong tu ikut mana?
kunci umah tak ada!

Mujurla ada microwave yang kunun-kunun pelbagai fungsi nih
Tapi, masalah seterusnya... nk rebus pasta ni nk pakai fungsi apa?
nak selak2 manual book memang aku tak kowser...
sudahnya makcik buat-buat pandai, guna fungsi STEAM !!
keh keh keh... janji ko empuk...
pastu tuang mushroom soup cap Campbell
pastu reheat sampai masak...
pastu jadi macam ni hahahaha... sangat sedap, pantas dan mudah!





















Hanak-hanak makcik kan bercitarasa antarabangsa... cewah...
makanan krim-krim laguni memang laju la kan [tengok body la weii]
tambah-tambah plak si Mencah,
makcik tipu sama dia... mushroom chunk tu makcik kata daging!
Muahahahahaa.... mama, nak daging mushroom!

4 comments:

fabulous.farah on July 20, 2010 at 12:29 PM said...

naseb baek ade stock makanan senang mcm ni..kalo tak haru hanak2 kelaparan.huhu

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ on July 20, 2010 at 2:28 PM said...

kreatif la mokcik nih! cayalah....menjadi gak eh..baru ku tahu kegunaan mwave ni... ada saje..dok msk sosej je reti...hahahaha

Sarid Derus on July 20, 2010 at 6:51 PM said...

wah..wah..menu baru ni..cedap tak mencahhh??

SYANI on July 21, 2010 at 8:27 AM said...

mujur ade kemudahan altenatif..
anak aku lak kalau pasta kuah putih ni memang tak jalan le...

ShareThis