Friday, July 23, 2010

DDMR : TERIMA KASIH CIK MIDAH

Posted by makcik rehan KJB at 10:21 AM
Terima kasih jugak kat bakal adik ipar
kerana sudi menyalin resepi ini dari emak beliau [Cik Midah]

Alkisahnya, kek ni kami dapat sebagai hantaran masa adik makcik bertunang
sangat sedap tau! sangat moist, lemak berkrim, disukai ramai :))
so, makcik paksa adik makcik mintak resepi dari bakal mak mentua dia :-p



Ini resepi asal, bertulis tangan, melekat kat pintu peti ais makcik :-p



























Makcik paling tak buleh blah part ni.... :))
Lawak gak ko ni dik, buleh jadi co-writer belog aku nanti. Hehehe...












Adik makcik kata, hang tak buat siap kak!
Nahhhh.... ini bukti kesungguhan kak hang!

























Kasi potong siap-siap... bila-bila masa, dimana jua, enak dimakan begitu saja!

 




















Tak payah gigil-gigil mintak resepi
tu dah tepek kat atas tu... beliak-beliak sikit mata
kalau tanampak jugak, sila telipon Cik Midah :))


11 comments:

IMAN'S UMI on July 23, 2010 at 10:26 AM said...

Hahaha kek batik, penah mintak resepi ngan kakak sekian lama dulu, smpi skrg x penah buat lg...

Pn Mama Atie on July 23, 2010 at 10:28 AM said...

mintak resepi.... boleh...syerlah MR... tengok sedap je..

az rina a.k.a jaijina on July 23, 2010 at 10:46 AM said...

eden torai nnti makcik..selalu buat tak pakai telu punye..

lynda_hani on July 23, 2010 at 10:52 AM said...

sodapnyer.. mintak skit rehan.. sok bwk ek.. hehehe.. acah je la.. ekeke.

Me on July 23, 2010 at 11:02 AM said...

sedap sedap sedap

mama and kids on July 23, 2010 at 12:04 PM said...

hahahaha kejap tgu petang sikit baru aku buat! aku tak mandi lagi nih hahaha

Ladylailapepel on July 23, 2010 at 12:40 PM said...

OOO...gitu kekdahnyerrrr..ptot la ladylaila wt kurg menjadik selama ni..tulur ada sikit kurg..butter cup ade sikit kurg..coco van houten lgi byk kurg..

Elyn on July 23, 2010 at 1:25 PM said...

eh aku buat selalu tak pakai telur ngan gule. pehtu kene bakar ke?? lain lak resepi nye... leh gak aku try lenkali hok gini.

makcikrehan on July 23, 2010 at 1:36 PM said...

Elyn, takde bakar. sumer kasi masak sampai mendidih bwh api. lepastu kaup-kaupkan ajer biskut tu sampai sebati. pastu biar sejuk. sendaapppp... moist mcm kek choklat wei

zatie_izzati on July 26, 2010 at 8:19 AM said...

Ilmu kene share rehan... baru berkat... publish ar resipi cik midah ni..hehe

b.O.n.d.a on July 26, 2010 at 2:41 PM said...

thanks 4 the recipe!
sy salin balik ye macik..
nak print tp tak sampai ati nak gelak..
kui kui kui
=p

ShareThis