Thursday, July 8, 2010

DDMR YANG DITUNGGU-TUNGGU

Posted by makcik rehan KJB at 8:08 AM
Keh keh keh.... <---- tak tau apa motip tiba-tiba gelak

khas buat tatapan feminat-feminat DDMR
jugak kroni-kroni makcik yang tak abih-abih tanya,
apsal ko dah lama tak masak makcik?
[sapa tak minat, silalah ambik hati aku weii... buat-buat minat]

Petang semalam planning nya kot lain
sudahnya jadi kot lain.
Huh! kempunan. kecewa disitu.

Sebelum balik kerja, dok ingat nk masak bihun cap bintang saja
sekali bila singgah kedai-runcit-tah-apa-nama kat Serendah
terbeli pulak santan & terung, kunun2 nk masak pajeri
[padehal seumo hidup tak penah masak pajeri]

Beli jugak ikan gelama masin
[padehal dari kecik dah jenuh kelebet ikan sepat masin]

Pastu ambik jugak mee kuning industri desa feveret makcik
ambik lagi jugak barang-barang lain, tak kan aku nk list kot...:-p

Sampai umah, makcik pon tanya kat housemate sorangtu
Bang, nasik panas-panas... makan sama....

Tak sempat habis cakap, terus kena cantas!
Takmo ah makan nasik, gemok!

Tu nak keji aku ker... nak keji diri sendiri ker... entahlah.
kowserlah aku nak sesentap senja-senja nih

Mee lah kalo camtu.

Haaa, mee OK.

Hah... hambeklah mee itam legam tapi sedap giler nih
[saja jer tulih sedap giler... nak bagi korang respek sikit kat aku :))]






















Entah apalah nasib kelapa parut sama terung yang makcik beli semalam :((

13 comments:

fabulous.farah on July 8, 2010 at 8:38 AM said...

mr, masak untuk weekend la. makan siang ok sket kut.heheheh

Danny Neza on July 8, 2010 at 9:09 AM said...

hahahha... akk ni mcm2 citer ada la kan..
nmpk mnyelerakanlah akk mee akk tu...mai la antaq p opis sye skit..hihihi..

Sitisifir10 on July 8, 2010 at 9:38 AM said...

Saya masak mi goreng pagi ni...sambil hadap mi goreng, baca belog kamu...

noor on July 8, 2010 at 9:52 AM said...

mee angin la MR, jgn makan slalu sgt...hehe

The Red Lover on July 8, 2010 at 10:00 AM said...

mai ai..nampak sunggguh menyelerakan la mee ini

makcikrehan on July 8, 2010 at 10:28 AM said...

Farah, tulah... nk tunggu weekend, kecutlah terum itu nampaknya

Danny, kang aku hantor kat opis ko.. ko tak mkn siap ko! hahah

SitiSfir, ko memang... aku msk mee dan-dan la ko pon nk masak mee taw! :-p

Noor, tak makan selalu... makan semedang aja! wakakaka...

Redlover, tq, i lap u..hehe.. kena puji dan-dan i lap u

KV on July 8, 2010 at 11:00 AM said...

tapi memang nampak sedap gilerr (ambik hati makcik) wakakakak

kamalnzura on July 8, 2010 at 11:27 AM said...

ala-ala mee goreng mamak

IMAN'S UMI on July 8, 2010 at 11:56 AM said...

MR, karikan je terung tu...sedap!!!

babyluv_ayang on July 8, 2010 at 11:58 AM said...

uish...sedap aper mee gelap2 mcm gini....

Sarid Derus on July 8, 2010 at 1:20 PM said...

nampak sedap..bg aku yg spesis malas masak ni..beli jer..:)

TopsyTurvyMum on July 8, 2010 at 2:33 PM said...

fuiyyooo...nampak cam masin jer..ekekeke!
sape suh bagitau haku..kannnnnnnnn

tapi tgk gambo ni mmg terus buat aku lapo!

ena on July 8, 2010 at 3:53 PM said...

eh mmg nampak sendap la! aku sukak mee kicap!! ada tauhu lagik.. sendap!

"makcik, saya mauuu..."

ShareThis