Thursday, July 29, 2010

KERANA RUMITNYA EMOSI MEREKA... MAKA MEREKA SANGAT ISTIMEWA!

Posted by makcik rehan KJB at 11:29 AM
OK, bersedia dengan pen dan kertas :-p
Feeling-feeling editor majalah NONA pulak :))

Masih berkisar tentang isu semalam
Ramai yang bertanya, ko memang jiwa kacau eh makcik?
Takdelah kacau bilau sgt... kan dah bilang siang-siang...
aku kan tengah feeling-feeling editor majalah... kena la cynical sikit... :-p

Tak kurang jugak yang tumpang gelak sambil mengakui...
diri mereka sendiri ada sikit-sikit macam apa yang makcik tulis
[tapi kalau para suami yang baca mesti depa akan kata
memang bini aku 100% macam inilah! muehehehe...]

Sedar tak sedar, kecelaruan mental yang sebegitu
sebenarnya menjadikan seorang wanita tu sangat istimewa!

Bayangkan kalau para perempuan semua betul-betul serik
nak menambah anak sebab takut kembung mcm makcik rehan
dan serik menahan hazab contraction bergulung-gulung dlm sepital kerajaan?

Habih kuat, satu family 2 orang anak jerla gamaknya...

Si Bini cakap kat laki takmau pesan apa-apa,
saja nak tengok sejauh mana si laki kaseh kan bini...
bayangkan kalau si laki bwk balik nasik briyani kamben?
senyum sampai nampak gigi bungsu la si bini tu...
walhal tadi dia yang beria-ia pesan jgn beli apa-apa...

Senang citer, impak yang lebih besar akan terhasil
apabila memperoleh sesuatu yang paling-paling tak disangka
see... see.... simple jer kan solution dia kan?

Bab memetir dan berleter berkilo-kilo meter mcm pen kilometrico tu...
dah memang lumrah orang perempuan...
tak percaya....? Tanyalah Ustaz kat TV9 :))
Abih, kalau tak petir kat laki, nak petir kat sapa lagi kan?
dia sebenarnya bukan marah sangat kat laki yang dok buat sepah tu...
tapi dia jaki tengok laki dok hadap tibi tak bergerak-gerak dari semalam
bawak-bawakla bergosip dgn bini kamu orang wehhh...

Di mulut kemain cakap : Abang pi main jauh-jauh la bang...
padehal, kalau buleh dia nak laki dia ada depan mata setiap masa
nak berkepit celah ketiak kepam laki jer...
tapi itulah pompuan... tak buleh nak buat camana dah...
bila ada depan mata dia ajak main petir,
bila tak ada depan mata dia dok asek-asek tekan talipon
dok friend finder laki dia! hahahaha....







































Well, just to cheer us up,
I have compiled few jokes about man, woman & marriage -  found in the net.
Enjoyyy...


Behind every successful man is his woman. Behind the fall of a successful man is usually another woman.

A little boy asked his father, "Daddy, how much does it cost to get married?" Father replied, "I don't know son, I'm still paying."

Women might be able to fake orgasms. But men can fake a whole relationship.

Men have two emotions: Hungry and Horny. If you see him without an erection, make him a sandwich.

Marriage is very much like a violin; after the sweet music is over, the strings are attached.

Marriage is love. Love is blind. Therefore, marriage is an institution for the blind.

Marriage is an institution in which a man loses his Bachelor's Degree and the woman gets her Masters.

Marriage requires a man to prepare 4 types of "rings":
* The Engagement Ring
* The Wedding Ring
* The Suffe-Ring
* The Endu-Ring

Getting married is very much like going to the restaurant with friends. You order what you want, and when you see what the other fellow has, you wish you had ordered that.

Son: Is it true? Dad, I heard that in ancient China, a man doesn't know his wife until he marries.
Father: That happens everywhere, son, everywhere!

Love is one long sweet dream, and marriage is the alarm clock.


Kepada para suami...
LAYAN JER LA......

Petir-petir pon....., celaru-celaru pon....,
Bini kamuorang jugeeeek... :-p



10 comments:

SYANI on July 29, 2010 at 11:47 AM said...

TER..........sangat setuju dengan kamu wahai makcik. Bini bukan mintak intan berlian, bini nakkan perhatian..

Me on July 29, 2010 at 12:29 PM said...

hehehehehhe... nice say

az rina a.k.a jaijina on July 29, 2010 at 12:45 PM said...

leh jadi tatarunding cara umah tangga lah makcik, hebatttt..

TopsyTurvyMum on July 29, 2010 at 1:08 PM said...

gi la apply jadi pengarang kat mingguan wanita tuu..
tapi aku rasa dah lepas bab ni..pasal..makin tua ni..ecehhh..kuaser sgt dia nak layan kenah aku...
pernah gak la aku merajuk lari menyorok dlm lemari kain..puas di carinya aku sampai bawak kete ingat aku lari ke mana2 ntah...bila dah ok, bila dia tanya aku gi mana. aku cakap je la nyorok dlm lemari..
lepas pada tu..kalau aku merajuk lagi sampai anak2 carik aku..senang dia cakap...
Gi carik mama dlm wardrobe..tak pun bawah katil!!
memang jumpaaaaa!!kahkahkah..
sampai sudah aku takde wat peel camtu lagii..

Kak Mah on July 29, 2010 at 1:09 PM said...

teringin nak baca version sang suami pulak...eheheheh..... kompleks..no women no cry....

fabulous.farah on July 29, 2010 at 2:04 PM said...

menarik jokes ni..mr nak tumpang copy paste boleh?=p

makcikrehan on July 29, 2010 at 2:14 PM said...

Farah, silakannn....

ena on July 29, 2010 at 3:07 PM said...

kah kah kah

TTM.. ko mmg sama pening cam aku! wakakkaa

Elyn on July 29, 2010 at 3:38 PM said...

layannnnn

sWeEtDaRLinG on July 30, 2010 at 3:59 PM said...

aaaah engkau...! tapi kalau betul2 ko nak petir, ko petir kat dinding bilik air jer kaaan...?

sebab tu ko mengkagum petiran aku yang siap dengan dentuman, kilat sabung menyabung.. hahhahahaha

ShareThis