Thursday, July 15, 2010

SKETSA MENYAYAT HATI DI SEBUAH KEDAI RUNCIT YANG TERPAKSA DIRAHSIAKAN LOKASI DAN IDENTITI DIRI

Posted by makcik rehan KJB at 11:18 AM
Bini sappalah ni yerrr....

---------------------------------------------------

Pilih-pilih ikan kembung 4-5 ekor,
pastu suruh Mat Bangla tu buang perut ikan
pastu suruh buang sirip atas bawah
pastu suruh buang insang pulak...
Hehehehe....

Pastu pegi pulak ambik bawang,
kebetulan jumpak bawang besar dah siap berkupas
[rasanya sebab kulit dia dah busuk, so depa kupas siap-siap]
Lalu dengan muka tebal 8 inchi, berkata kepada Bangla tadi,
Bai, ini bawang kecik, sama bawang putih, sama ini halia
kasi kupas kulit srupa ini [sambil tunjuk bwg besar yg dah siap kupas]
Hehehehehe....

Lepastu ambik kelapa sebijik,
Bai, ini kelapa kasi parut, kasi perah dia punya santan ha...
itu hitam-hitam saya tamau ha... you kasi buang sama itu hitam-hitam
Hehehehehe...

Mat Bangla mula panas hati,
lalu memetir bak halilintar....

Dey kakak... sini mari you punya rempah sama minyak sama puriyuk...
saya kasi tumis, saya kasik masak sama ini kari juga...
You sana rumah balik, buleh kasi makan you punya laki terus!!

Bini sappalah tuuuuu...
Kah kah kah kah kah!



*scheduled*

15 comments:

Adrina Adi on July 15, 2010 at 11:40 AM said...

hehehehehe... lawak la! ntah, bini sappa lah tuh?

kak mas on July 15, 2010 at 11:42 AM said...

kehkehkeh... lawak antarabangsa.. :D

Me on July 15, 2010 at 12:06 PM said...

ko mmg keji MR hahahhahaha

zealvia on July 15, 2010 at 12:28 PM said...

tak larat ler saya nak suruh bai tu perah santan..tgnnya..muahahahahahah

KV on July 15, 2010 at 1:02 PM said...

makcik, betui ka bangla tu cakap macam tu? Ahahaha

cinta_north2south on July 15, 2010 at 2:00 PM said...

bravo abang bai! hahaha...tapi mesti MR tetap cool kan...

noor on July 15, 2010 at 2:20 PM said...

pas ni g lagi tak kedai tuh?hehe next time bwk periuk siap2...

Elyn on July 15, 2010 at 2:22 PM said...

wakakaka lepas tu apa jadi pada bini org tu ek??

fabulous.farah on July 15, 2010 at 2:59 PM said...

hahahaha..dey, banyak malas la ini bini orang.hahahaha

LiAnA on July 15, 2010 at 3:32 PM said...

hahahaha pandai bai tu jawab.. kene sejibikkk...

Mieja on July 15, 2010 at 5:22 PM said...

hahhahahahahhahaha kalaou gitu kena jadi bini bang bagla teruih......

aNiS tHe BumbleBee on July 15, 2010 at 9:44 PM said...

wahahahaahaaha! kalo sy kt kedai tu dah guling2 ketawa!erk...salam kenal..pes time dtg sini..heee!

Anonymous said...

=))

Nadiah Sidek on July 15, 2010 at 11:50 PM said...

hahaha..kan dah kena sebijik :D

ISRA said...

HEHEHEH..MEMANG SADISS SKESTA TERSEBUT

ShareThis