Sunday, August 22, 2010

AGAR-AGAR MARBLE YANG....

Posted by makcik rehan KJB at 10:48 AM
Tengit!

Sebab aku pandai-pandai pegi letak Vanilla essence
huahuahuahuahua.... nak menderhaka resepi tak hagak-hagak!





















Pagi semalam, tanya kat PS
nak masak apa ekk petangni?
Tak yah masak kata dia... buker umah mak
Ohh... girangnya hati aku weiii... hehehehe
so kununnya, nak kasi impress ibuk mertua la kan
haku nak lah membikin kuih canggih sikit
kekekekeke... canggihla kunun agar-agar marble ni

Dengan gigil-gigil, terus makcik ko rebus agar-agar
terus kuarkan butter dari peti sejuk, terus pukul sama telur
jahil tak jahil... butter sejuk beku pukul dgn telur yg jugak sejuk beku
berketul-berketul butter haku... sudah agak panik disitu!

Dengan tak semena-mena, datang idea baekk punya
aku reheat bancuhan tu dalam microwave sekejap, nak kai butter tu melt
mujur tak masak jadi telur dadar semangkuk! hahahaha....

Lepastu, memandai pulak letak esen vanilla dalam portion yang kaler kuning tu
konon-konon tanakla puding ni bau telur sangat kan
hampehhhh! tengit jadinya... padehal sikit jer pon aku taruk
boleh bayangkan tak, bau hanyir telur bergabung dengan bau vanilla tengit?
aku speku vanilla essence yang beli kat kedai bakeri ni memang tak best
lain kali haku nak beli vanilla cap star brand jerla... kompom sedap bau [agaknya lah!]

Gambo keratan rentas aku malas dah nak snap
sebab dah terkocoh-kocoh nak pegi umah nenek onah dah

Tu ada lagi sebekas tu wei... sapa nak tulong perabih tu?

Pakcik korang, sejemput pon dia tak sentuh!







2 comments:

Iman's Umi on August 23, 2010 at 9:52 AM said...

Gmbr nmpk cam cun...tang rasa x blh nk bayang...

adha on August 23, 2010 at 12:05 PM said...

nampak cantik.... rasa tengit? sayangnyaaa

ShareThis