Saturday, August 14, 2010

DELIGHTING YOU ALWAYS

Posted by makcik rehan KJB at 11:26 AM
Canon. Delighting you always.
Begitu bunyi tagline dia.

OK. Duit tadak.
Tapi tetap nak imejin.
Macam biasa, imejin tak kena bayar.




















Canon IXUS 200 IS = RM1398

Kaler tak penting, kalau orang nak sadoqah,
kaler kepam pon aku tibai!
Tapi kalau beli dengan duhet hengget sendirik,
makcik rembat kaler silver <---- mcm nak beli sgt dah!

I knew that Kak Ummimon pakai IXUS, tapi tatau model yang mana.
Makcik terpesona dengan hasilnya.

Kak Sue Aleen also, pon tak sure dia pakai IXUS model yang mana.
Hasilnya toksah citerlah... sampai kadang aku konpius
dia pakai DSLR ker pakai compact camera!

Oppss.. kejap.. pegi dapo kejap,
makcik tengah rebus 'tiub beskal' untuk hanak-hanak

Weiii ... tension aku tension!
Mencah kencing atas lantai berjejeh-jejeh
padehal baru sat tadi aku atur dia pi kencing sampai 2 kali
sekincit pon dia tak kencing! [she's on potty training]
dahlah aku baru jer siap mop lantai satu umah
penat tau penat!

Lepastu aku pakaikan CD adik kat dia
tak sampai 10 minit dia kata nak kencing
aku bukak CD suh masuk bilik air
sekali CD tu dah basah!
so, aku suh jugak masuk bilik air nak siram-siram
sementara tu aku pi tutup api dapo
aku datang balik bilik air
tengok dia tengah rendam CD kena kencing dia tu dalam kolah yang penuh air!
huwaaaa...... terus aku naik gila
aku libas bontot dia sampai tgn aku sakit
tapi dia sikit pon tak nangis tau
selamba jer.. siap nyanyi-nyanyi lagik!

Apsal ko rebel macam mak ko ni nak... huwaaaa....
tak jadilah aku benti keje mcm ni
kang ader aku masuk penjara sebab dera hanak!

OK, sambung balik pasal Canon
apa aku nak tulih lagi nih?
huh.. potong stim suda.... Mencah punya pasal!

Ha, nak tanya kat sapa pakai IXUS nih
apa beza yang ada IS dgn yang takde IS
ada jugak yang takde IS ni tapi lagi mahal dari yang ada IS


Nanti-nantilah aku sambung lagik...


4 comments:

Sarid Derus on August 14, 2010 at 11:53 AM said...

MR..
aku punyer kes pon sama...anak aku memang suka dera mental aku..tekak aku pun dah luas...satu taman buley dengar..!!

nurulhudaresad on August 15, 2010 at 6:37 AM said...

hwaaaa...x mampu nengok rege dia seribu lebih.....kita nak beli lumix pikir punya lama mcm nak beli dslr....takpe kak...goda la ps....mcm x biasa lak....setakat sangkut lagi sorang 2 apa de halll.....hohoo!!!

Nurul Aznil on August 15, 2010 at 10:01 AM said...

Salam,
laki cek kata, pasai IS gambaq lg cantik.

he should know, dah madu me adalah canon gedabak tu...

Elyn on August 16, 2010 at 8:40 AM said...

adik aku pun baru rembat canon hok ni MR. tapi aku sentap sebab hok ni kuar lepas aku beli tak sampai 3 bulan!!! errrrrr cepat tul kuar yg baru tau!!! tp kalau ko nk beli..... leh dpt murah yang penting ko tolak brg freegift ngan macam-macam die bagi.

ShareThis