Saturday, August 21, 2010

DIEGO LOPEZ DE SEQUEIRA

Posted by makcik rehan KJB at 1:14 AM

























Tu muka wanted tahun 1511, pic googled.

Apa motip tiba-tiba haku tepek muka penjajah nih?
Muahahahhaha... saja ja weii.... kan nak Merdeka tak lama lagi
oleh itu marilah kita mengenang sejarah sikit.. kekkekeke




















Ni ha motip sebenar.
Mentang-mentang aku cakap aku soka kuih lopez ni
asek kuih ni jerla yang dibeli Pakcik korang






















4 ketui dari karipap tu Nenek Onah bagi, makcik tinggal goreng jer
mana tau, Pakcik korang beli karipap jugak kat PARAM tadi
popiah tu pon PARAM mari - feveret Pakcik korang, makcik tak sempat rasa pon taw

























Oleh sebab bini dia dah serik nak masak kari
maka Pakcik korang beli kari kat kedai jer :-p
sedap tau... murah plak tu... 2 ketul isi ikan..rega 3 hinggit saja.























Ayam kurus-kurus ni makcik goreng bodow saja
makan panas-panas, tak sedap pon buat-buatla sedap yer bang!
























Cencaru belah belakang belen semalam, hitam melegam hehehe.
hitam tu bukan hangit pon... sambal sumbat tu kan letak air asam jawa
tu yang hitam jadiknya tu <--- beria bagi explaination, macamlah org kisah pon :-p
saja letak minyak sikit dalam pinggan tu, sebab dulu-dulu mak makcik suka buat lagutu
berebut woo hadik-beradik sumer dok kaut minyak tu gaul dengan nasik kekekeke
itulah rahsia kami hadik-beradik membesar macam tayar Michelin :))

Masa kat asrama, cukup anti ikan nih.
Kami panggil ikan jaket, bila goreng kunyit.. nak-nak bila dah sejuk
punyalah keras kedengkiang!
kalau tau ada ikan nih, tengah beratur kat dewan makan pon aku sanggup patah balik
patah balik kalau time ada duit jerlah... hahaha.. aku pi makan kat kantin berbayo
but most of the time.... haku telan jerk la... duit nan hado kikikiki


Last but not least.... banana milkshake!




















Resepi milkshake ni ambik kat sini... sangat senang dan cepat dan sedap.


Sahur pagi nanti is nasik goreng kampung tak kampung
Gambar nasik goreng kampung tak kampung makcik tu
esok subuhlah pulak aku tayang!
Hahahahaha... kemaruk nak hapdet belog betui!

Happy weekend olls :)


0 comments:

ShareThis