Sunday, August 29, 2010

SAMBIL LAYAN RAPTAI KONSERT MICHEAL JACKSON YANG AKHIR SEBELUM BELIAU MATI...

Posted by makcik rehan KJB at 7:21 PM
Cuti panjang, kami takde buat sebarang aktiviti berilmiah langsung
Jumaat dan Sabtu, bawak perut kosong balik umah Nenek Onah
isi perut kenyang-kenyang kat sana,
pastu bila nak balik dititipkan pulak lauk sahur siap-siap
habaq mai, menantu mana yang lebih bertuah dari aku ha? ha? ha?

Ada tak ada pon, satu-satunya aktibiti yang agak 'cerdik'
adalah menjahit baju kurung kunen ikut citarasa sendiri
sampai tersembul bijik mata punya tahan tido <--- ok la, agak over di situ

Petangni PS bukak kat luar, so makcik masak ala2 bujangan
sambil pesan siap-siap kat somi dalam bahasa yang paling lemah gemalai :))

Balik nanti tapau lauk siap-siap untuk sahur yer bang
Kari mesti ada haa... nk makan dengan roti canai

Lepas zohor tadi, makcik pegi Nagoya Rawang dengan Mencah
walaupun dah pukul 3, cuaca punya panas lak-lak
mencah dalam keta asek komplen cakap panas mama panas...
sabo jerlah nak... kang mama kaya,
mama beli Caldina sebijik, tinted sampai itam legam
ha langsung kamu tak panas dah naik keta mama!

Motip pegi Nagoya?
nak beli kain cotton murah2 nak buat baju kurung mencah
dan kain-apa-nama-tah untuk buat baju melayu Asyraf

Ewah, mentang-mentang baju kurung kunen dah berjaya
terus berani-berani nak jahit baju melayu pulak?
pedulik ahhh... setakat baju budak umo setahun kan
kowserlah haku nak beli-beli...
Eh, toksahlah puji dulu... tunggulah hasilnya dulu
takut cakap jer lebih... sudahnya kain simpan dalam gobok ajer :))

Balik dari Nagoya, singgah Pasaraya Soon Huat
itu yang beli roti canai segera tuh... hihihi
tapi malas nk masak kari nak buat cicah
itu yg haku pesan kat PS suh beli lauk kari tu...

Jam komputer dah pukul 7.20 mlm,
budak-budak ni pon dah bgn tido... kejap beno tidonya pon
ingatkan depa nakla sambung sampai malam terus ekekekeke

OK, jom zoom pegi dapo,
kaut megi goreng masuk pinggan
bersedia untuk baca doa bukak posa....

Jom makan!




2 comments:

Rossalina on September 3, 2010 at 10:07 AM said...

MR...nak jawab bagi soalan ni.....

habaq mai, menantu mana yang lebih bertuah dari aku ha? ha? ha?

----> KITA SERUPAAAA...isi perut setiap hari...takde selang lgsg...tiap ari umah mak mentua, baru balik...wakakakakka

makcikrehan on September 3, 2010 at 11:56 AM said...

Rossa, i lap u... gimme five! hahahaha. nyaman khennn....

ShareThis