Tuesday, September 21, 2010

21 SEPTEMBER

Posted by makcik rehan KJB at 2:04 PM
It's his birthday... bulan omputeh
bulan Islam punya dah lepas, 2 Syawal yang lalu.

Doa dan harapan di hari lahir,
[di petik dari sini]

     
     Ya ALLAH, panjangkanlah usiaku,
     agar lebih lama dapat ku mentaati Mu,
     Jadikanlah kehidupan ini sebagai ladang,
     moga di akhirat kelak ku mengutip hasilnya.
     Ya ALLAH, tambahkanlah amalan ku di saat bertambah usiaku,
     Jadikanlah cahaya Mu yang bersinar menyinari jalanku,
     Rehatku adalah rantaian zikir,
     Rantai yang ku kalungkan pada leherku,
     Sebagai tanda cintaku pada Mu,
     Ya ALLAH, Engkau tidak mensia-siakan segala usahaku,
     Mencari haruman Syurga ciptaanMu,
     Tempat rehat dan nikmat abadi…….








View more pics on his arrival here.
And read the cronology of his arrival here.


We love you Asyraf,
Happy 1st Birthday  :-)



11 comments:

SYANI on September 21, 2010 at 2:26 PM said...

Same beday dengan mak aku.. Happy Birthday!!

Iman's Umi on September 21, 2010 at 2:33 PM said...

erk 2 syawal sama ngan anak mamma, si kimi tu ye?

nifalnin... on September 21, 2010 at 2:33 PM said...

selamat hari laher asyraf.. semoga menjadi anak yg berguna dunia akhirat.. untie doakan kamu dilindungi ALLAH dan diberi kejayaan hidup dunia n akhirat... aminnnnnnnnn...

Tie-Ibu wawanisolehah on September 21, 2010 at 2:56 PM said...

Selamat Ulangtahun Asyraf,moga membesar bagai johan dan jadi penyejuk hati mama&papa.

Tiara on September 21, 2010 at 3:21 PM said...

bday saya bulan semilan 26hb.. lagi 5 hariii

ani on September 21, 2010 at 3:30 PM said...

Happy birthday Ashraf moga jadi anak yg Solih..amin.

Kamalia on September 21, 2010 at 3:51 PM said...

selamat hari lahir asyraf...smoga sentiase didalam keberkatanNya n jadi anak yg soleh ye..

shabiela on September 21, 2010 at 7:23 PM said...

makcik rehan, asyraf sama besday ngn anak sha, amalin... :)

hepi besday asyraf, aunty doakan yg trbaik buatmu.. amin...

ena on September 21, 2010 at 9:08 PM said...

same ngan besday kakak aku juga.. kakak aku itu jiwa kaco seperti mama asyraf.. huhu pasti asyraf turut jejak langkah kalian tau!! wakaka

ummu luqman on September 21, 2010 at 9:48 PM said...

kupandang kulihat macam sama jer tempat lahir luqman dengan asyraf ni.. rupa2nya mmg sama ye.. kat PMC kan..? luqman pun lahir 21hb. tapi bulan 1 2010 la..

TopsyTurvyMum on September 22, 2010 at 10:59 AM said...

Amin!

Happy besday ashraf!
amjah hari ni:)

ShareThis