Tuesday, September 21, 2010

3 KALI BANJIR KILAT

Posted by makcik rehan KJB at 7:33 AM
Sejak balik dari kampung haritu,
3 malam berturut-turut budakni bagi karam katil aku!
padehal, kol 9 dia nak tido dah tuka diaper sekali
pukul 12 tgh malam dia dah basah melencun
suka tido sambil meniarap, tu yang basah habih tilam tu

Kalau siang-siang pulak,
kejap-kejap request mintak tuka diaper
Mamaaaa... penuhla... [sambil tepuk-tepuk buntut]
bawak pi jamban, kemain sakan dia meneran
Uhhh... Uhhhhh... Mamaaaa... tak bulehlah...!

Kuar jamban bagi pakai diaper,
dan-dan dia menonggek... lepas kencing dalam diaper!

Habaq mai kat aku....
mak mana yang tak naik hantu ha? ha? ha?




































Skangni diaper Cap Tesco saiz XL tu dah hampir tak muat dengan dia
nak bagi pakai kena adjust betul-betul nak bagi balance kiri-kanan
kalau salah bajet, tak buleh nk lekat selotep tu :))

Kalau dia mengkinja lebih-lebih sikit
nanti berlaku perpeluhan dan mengakibatkan ketidakselesaan
mulalah dia asek nak separa bugil jer
Bebudak Taayah, adakah situasi melecet pakai diapers dikalangan kekanak begini
buleh dikategorikan sebagai SELISIH MUTLAK? Muahahahahaha.....

Kalau tiba saat si Mencah ni bercerai diapers
kami kena buat pulut kuning gamaknya!
Bersyukur tak terhingga ke hadrat Ilahi :-p




13 comments:

SYANI on September 21, 2010 at 8:26 AM said...

Ko betul mengingatkan aku pada selisih mutlak.Hehehe

Anak aku pun sama... karam tengah malam. Sampai naik bacin tilam aku tuh!!!

Pn Mama Atie on September 21, 2010 at 8:55 AM said...

kak try beli pampers Kilo pulak...x silap ada saiz besar mencah... anak menakan Hubby pun pakai pampers kilo...

makcikrehan on September 21, 2010 at 8:59 AM said...

Syani, bau bacin toksah cerita. memang buleh fingsan haku. tu sbb aku sentiasa standby spray serai wangi kat umah. lepas dah lap2 semua... aku sembur tilam tu dengan serai wangi afy haniff tu. pastu biarkan bwh kipas laju sementara nak jemur esok hari. kalau time hujan yang tak tahan tu. semua bau kepam sbb tak leh jemur.

makcikrehan on September 21, 2010 at 9:00 AM said...

Atie, aku dok ingat nak bagi dia pakai pampers org tua cap TENA tu ajer. haaa.. kencinglah ko sampai sebaldi pon! kah kah kah...

Rossalina on September 21, 2010 at 9:51 AM said...

salam MR..sian dgr keluh kesah MR...kenapa tak train dia membuang sendiri?takyah pakai pampers...hehehe...rasanya anak kita sama baya ni...4thn kan???kalau nak yg saiz besar lagi, beli jenama DIAPEX dia ada XXL..mencah leh pakai ni...

I want to lose weight on September 21, 2010 at 9:57 AM said...

Tukarkan pakai lampin dewasa :)

makcikrehan on September 21, 2010 at 9:59 AM said...

Rossa, tuu.. kan dah tulih tu... masuk jamban manjangnya tak buleh mamaaaa... memang byk brand yg ada siz XXL. saja aku malas nk beli... akunikan marhaen yg layan brand cap ayam ajer..ekekekek

makcikrehan on September 21, 2010 at 10:00 AM said...

Zel, harap2 bulan depan lepas masuk skulah 2x seminggu... teacher dia berjaya motibasikan dia tak payah pakai pampers. harap2 nya lah...

NOORWAHIDAH MOHD RIDZUAN on September 21, 2010 at 10:08 AM said...

sabar mr mgkin ade hikmah disblknya. he..he..

Kamalia on September 21, 2010 at 11:19 AM said...

huh..ni spesis twin jugakla nih..nak2 sg\krg ni dah msuk autumn,asyik la banjir kat tilam..pastu,tidur menonggeng..keluar mcm air paip je kincing diorg ni..aku dpt bygkan cmne perasaan mu MR..aku pun pepagi buta dah jd ALex the lion dah..:D

Rossalina on September 21, 2010 at 12:16 PM said...

go go mencah ...u can do it without pampers...ekekekek

makcikrehan on September 21, 2010 at 12:29 PM said...

Kamalia, kalau ko jadi Alex... aku jadik Simba lah ekk.. ekekekek...

shima on September 21, 2010 at 1:10 PM said...

Blh tu..cuba lagi..hehe..mmg payah sket..mencah dh pandai ckp sng..

ShareThis