Tuesday, September 21, 2010

ENTAH BUNGA KEMBOJA KE, BETNAM KE, LAOS KE... ENTAHLAH!

Posted by makcik rehan KJB at 10:28 AM
Mari beri tepukan gemuruh kepada PS
berkat menyiram pagi dan petang,
akhirnya pokok bunga ehsan Atuk Asan dah mengeluarkan hasil...



































Konsepnya masih bonsai,
bersempena memperisterikan seorang wanita bonsai kan...

Jangan tanya kenapa pokok bunga tu menyenget tak tentu arah,
aku pon tatau... dulu aku tak hambik sains pertanian UPM
ilmu pertanian haku takat KHB form 3 jer
itu pon takat gaul-gaul tanah ikut nisbah baja dan humus
selebihnya adalah mencabut rumput kat kawasan committee masa kat Taayah

Kalau nak tau lanjut pasal ilmu pokok
sila la berhubung dengan pemilik belog hijau ni...
keh keh keh keh... jgn murka sama aku ya kawan! :))





6 comments:

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ on September 21, 2010 at 10:38 AM said...

hebat lah PS! cayalah... ok lah dah kuar bunga, en abu plak dok tanam pokok yg tak berbunga...daun punya lebat..hahahaha

TopsyTurvyMum on September 21, 2010 at 10:41 AM said...

ewahhh...
tahniah PS! rajin mneyiram..

kalau TTD...
rumah kita nanti i pasang konkrit keliling rumah..takyah susah2 bercucuk tanam..

sabo je la hakuuu

keen said...

wah kagum la haku ngan PS nie..
laki haku spesis tanam bunga yg x kan berbunga.. berdaun je sepanjang tahun.. kesudahannya aku bior bagi mati kering.. ha ha ha ha

KV on September 21, 2010 at 11:03 AM said...

weh...aku suka la bunga ni! Rumah akak aku kaler shocking pink!

makcikrehan on September 21, 2010 at 12:27 PM said...

Hadirin dan hadirat sekalian, toksah dok kagum melampau-lampau kat laki aku tu. beliau setakat TOLONG SIRAM saja. yg menanam dan membentuk pokok2 tu semua adalah apak mertua ku jua. beliau buat muka tak malu, angkat 2,3 pasu bawak balik taman bayu pastu siram pagi, petang. membaja ke hapa haremmm! kikikiki

adha on September 21, 2010 at 3:00 PM said...

kat opis aku neh kaler pink... cantik........ aku sandar kat tiang garaj keta.. kalau tak meliuk lentuk..........

** dorg kuat susu ker smpai karam katil ko??? anis pun sama la.. kadang2 sebelum tido 2 btol.. mana tak.. tu lum tgh mlm.. harus la mamypoko tebal pun lenjun........


** kitchen kabinet?? perghhhh homefair akan dtg neh aku terjah lagi sekali.. nak gosok baekkk punye laki aku .. nak buat tmpt microwave ngan oven cam tu.. ahaksss

ShareThis