Friday, September 24, 2010

GAMBAR REMPAH CAP O

Posted by makcik rehan KJB at 1:36 PM
Semalam dah snap gambo
ini koleksi yang ada di tangan makcik
tataulah kalau ada lagi selain dari yang ini
kut-kut ada rempah beriyani ker, rempah masak kuzi ker
idoklah makcik ketahuan...





































Makcik dah rasa yang kari masak lemak tu
[gambor bawah sekali, paling kanan]
tataula kenapa dia bagi nama kari masak lemak
agak konpius di situ.. bubuh jerla kari ikan dan makanan laut kan
sebab kat situ dia tulih sesuai untuk ikan, ketam, udam, sotom
bagi makcik yang hanya tolak batu sama kayu neh..
kira sedap dah rempah kari cap O nih

Makcik akhiri entry ini dengan serangkap pantun nan mesra...

Lain padang, lain belalang,
lain tekak, lain cekadak,
banyak songeh bagi pelempang,
banyak cekadak bagi penyepak.

Sekian, i lap u.




8 comments:

kak wany on September 24, 2010 at 1:57 PM said...

hamboiiii...tu dia pantun tak boleh blahhh...hakhahak...nak bagi penyepak lagi...

p/s : mana ada juai rempah cap O ni?? NSK ada kaa???

e.l.i.s.s.m.i.e on September 24, 2010 at 2:00 PM said...

oh, byk variasi dia...ingat kan satu ajer..member kedah ni selalu duk citer!

makcikrehan on September 24, 2010 at 2:07 PM said...

kak wany, saja gatai bagi pantun keji ekekek. pasai dok hangin dgn connection stimix kat ofis neh. rempah tu kat nsk takde rasanya. tapi ada yg kata dah masuk tesco. kita blom jumpa lagi. lagipon stok di tgn memadai buat masa skang. hehee

makcikrehan on September 24, 2010 at 2:09 PM said...

eliss, aah.. byk variasi dia... tapi nama dia cam pelik2. ekekkee... layansss

hasleena on September 24, 2010 at 2:39 PM said...

Wah..lepas ni mesti rempah O pemes.. sbb blogger pemes dah masukkan iklan dalam blog gitu...

makcikrehan on September 24, 2010 at 3:00 PM said...

hasleena, ko bodek makcik ekk... ko nak rempah pree ekk... ekekeke.. i lap u sayam!

Me on September 24, 2010 at 3:16 PM said...

haruskah kUrma jadi kOrma??? hahaha nama mmg pelik2 mungkin itu rahsia kejayaan... business strategy:)

Anonymous said...

Tq Makcik Rehan kerana buat posting pasal Kari Cap O ni. Kami dari Maker recipe Sdn Bhd; pengeluar rempah ni memang berterima kasih atas komen komen dan pandangan pandangan yang diberi. Untuk makluman semua, kami ada mengeluarkan produk-produk baru yang berbentuk masak segera,
Nak tau lebih lanjut, sila layari:
www.maker.com.my

atau boleh email kepada saya: fauzi@maker.com.my

ShareThis