Friday, September 24, 2010

MOTIPNYA ADALAH....

Posted by makcik rehan KJB at 3:41 PM
..... menghapdet belog!
ekekekeke... jangan marah, nanti tak hensom!

Makcik tengah sakan tarah skill hambik gambo bertalu-talu neh
barulah buleh buat proposal nak hambek DSLR
takpon LUMIX, takpon SONY NEX,
takpon IXUS pon jadilaaaaa.....

Kalau tak berjaya jugok
terpaksala haku sangkut camera buruks ni kat leher 24 jam
demi nak membuktikan betapa ai bersungguh nak suh awak belikan DSLR bang oi!






































Anyway, ini shooting malam tadi
PS korang pegi kelas ngaji tetiap mlm Rabu dan Jumaat
so, tinggallah makcik sensorang mengadap budak-budakni
eh kejap, PS dah masuk Quran besor tau...
dah mukasurat 4, tak sabo nak khatam katanya...
dia nak buat jamuan pulut kunen secara besar-besaran kat opis! ekekekke...

Syabas betey... walopun dah tua-tua baru datang seru nak mendalami Al-Quran
saya sangat berbangga sama awak bang,
mana tawwww.... kot-kot tahun depan Astro buat program IMAM TUA
buleh abang jadi juara musim pertama...
merasa jugak saya kuor tibi kan bangggg hehehehe

Eh, bukan kelas ngaji yang haku nak citer
haku nak citer pasal kesukaran mem'pingsankan' hanak-hanak di malam hari
Si adik ni tak susah nak bagi tido,
upah susu full tank, pastu kepit-kepit celah tiak...
dalam 10 minit gerenti pingsan

Yang masalah besor adalah si kakak
macam-macam akal dia kelepet kat mak dia
sebab takmo tido awal...

Nak tengok katunlah,
Nak susulah,
Nak tuko pamperslah,
Nak kencim dalam jambanlah - padehal meneran kemain, kencing tak kuor pon!
Nak citer skang kancil sang boya lah, arnab kekuralah, haiwan peliharaanlah,

Eeeiiii... buleh naik hangin aku tau!
itulah sebabnya haku tak soka menidurkan anak
akuni kurang penyabo...
keja-keja menidurkan hanak-hanak ni sebenarnya
satu-satunya kerja terbaek yang PS buleh lakukan ekekekeke...

Kalau dengan haku,
asek nak kurung Mencah dalam bilik ayor jer modal aku hahaha...
geram la weii... adik dia dah nak terlelap,
kang dia bising-bising nyanyi lah hapa..
terjagalah budak tu...
si adik ni plak, asal celik mata jer carik susu
kang asek terjaga, asek isap botol
pastu mulalah over kenyang.... MUNTAH lah pulakkkk!
kalau dah sampai tahap ada yang muntah,
kompomlah haku dah bertuko jadik singa jadian! ekekekke...








































So, semalam makcik malas nak hambik risiko ada adegan muntah-muntahan
makcik biorkan bebudakni berpeleseran dalam bilik puas-puas
lampu dan tibi kat luor haku tutup, bior si kakak tak berani kuor bukak tibi ekekeke
punyalah lamaaaaaa nak tunggu si kakak pingsan weii
selagi tak tutup lampu, selagi tu dok mengkinja
dok lompat masuk-kuar dari baby cot adik dia
palang baby cot tu dah patah satu tau,
punya ganas anak dara aku melompat haaa....
tak dapeklah aku nak jual baby cot tu kat mudah dot com nanti ekekeke...

Dipendekkan cerita [tetiba aku rasa menyampah baca entry ni ekekke]
adik dia tido dulu... pastu dekat kol 10 barulah kakak dia tido pulak...
Mak dia tido kul baper?

*
*
*
*
*
*
*
*
*



Kol 9.30 !
Mak pingsan dulu sebelum anak
kah kah kah kah kah.....

Aku tersedor pukul 10 malam,
tengok-tengok Mencah dah terkulai kat sebelah
So, hakupon tarik selimut dan sambung tido sambil senyum lebor di malam Jumaat
Muehehehehehe....


Seeeeeeeekian. <---- sila sebut style narrator Word World versi BM





4 comments:

SYANI on September 24, 2010 at 3:50 PM said...

Laki mana yang tak suka bab tidurkan anak ni.. Anak2 belum tidur dia dah tidur dulu <--- merefer pada laki aku la.. PS tak camtu kot!

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ on September 24, 2010 at 3:58 PM said...

hahahaha...mak cik oklah tu kira awai la anak2 tido..maryam ni..kdg2 kol 12 br dia tido...tensen haku

Kak Mah on September 24, 2010 at 4:00 PM said...

eheheh iskandar sebut...
kesian.....memula tak paham..
tapi bila dengar tonasi word world..
lerrr terbalik kot anak haku nieh....

tang tido... jenis anak anak ngikut emaknyer...
tivi tak terpasang tak leh tido....
tivi adalah ubat tido kami

pasang tivi..tutup lampu..tido la kami anak beranak secara berjemaah....ahahaha

kalau emak hanyut dulu anak2 pandai bawak diri....ekekekekekke

Iman's Umi on September 24, 2010 at 4:13 PM said...

Bila sebut muntah, x dpt lupakan peristiwa hitam dimuntahkn Iman dlm perjalanan blk kg nk raya...abes tudung dan baju kena...first time dia muntah camtu...terpaksalah daku menyalin pakaian di tepi jalan...haru sungguh.

ShareThis