Friday, September 17, 2010

PARANOID SEORANG PEREMPUAN

Posted by makcik rehan KJB at 12:38 AM
Mula-mula ingat nak letak tajuk laguni;
Paranoid seorang perempuan jomblo

Hahaha... tapi makcik sendiri tatau apa makna jomblo
selalu jugak makcik skodeng belog perempuan jomblo tu
enjoy membaca tulisan Lady Noe dari dulu sampai sekarang
tapi tak pernah nak mencabar minda,
mencari makna JOMBLO itu sendiri.

Baiklah. Begini...

Ada ustazah menemui ajal, bergelut dengan jiran sebelah rumah yang bertopengkan setan
Lagi setan, anak dia pon kena bunuh sekali.

Ada yang tak semena-mena kena sembelih, kena tembak, kena penggal kepala
Gara-gara orang yang ader schizophrenia katanya

Ada yang terperangkap dalam jerat yang tak disangka-sangka,
duit punya pasal, orang pon buleh tukar jadi jembalang!

Paranoid tau.
Hari-hari pergi dan balik kerja
hantar anak, ambik anak

Hari-hari jumpa macam-macam jenis manusia
ada yang sewel, ada yang selenger, ada yang sengal

Memang kita tak cari pasal 
dan seboleh-boleh cuba menjauhi sebarang pasal

Situasinya macam kita bawak keta di lorong yang betul,
dan kenderaan kita dalam keadaan terbaik - servis tak pernah ngelat,
kita ikut hadlaju, bagi signal untuk membelok atau memotong,
pakai tali pinggang keledar, berhenti di lampu isyarat merah,
menumpukan 100% perhatian keatas pemanduan

Tapi....
entah dari mana datangnya....
lori besor bawak minyak petrol dari laluan bertentangan
tiba-tibe merempuh divider.... dan rempuh keter kita.

Nauzubillah. Itu hanya simulasi untuk imaginasi.

See.... sesuatu yang tidak disangka-sangka,
walaupon dah ambik semua langkah berjaga-jaga

Apabila resah-gelisah atas sesuatu yang tidak pasti
maka berdoa dan bertawakkallah kepada Allah SWT...
























Dan yang paling penting...,
sentiasalah bersangka baik dengan Allah SWT.

All images and links - googled.











3 comments:

TopsyTurvyMum on September 17, 2010 at 9:41 AM said...

Semalam aku gi shopping mall..ternampak sorang sama bangsa ngan 'loyar' tu..
terus aku teringat kat 'loyar' tu...ala2 terperanjat kejap gituuu

Sarid Derus on September 17, 2010 at 10:21 AM said...

Aku pun slalu ingatkan diri sendiri ngan husb..kalo p tpt org ramai..jgn ingat sumer org tu sihat...mungkin ada yg nampak ok, tapi kurang sihat..kita tak trau..jadi kena sentiasa berwaspada esp anak2..

ms.Teddy on September 18, 2010 at 12:30 AM said...

betul tu makcik..kadang2 benda2 yg xdijangka ni bole jadi bila2 masa jek..kadang2 tym baca paper pun selalu terdetik..mintak2 Allah jauh kan benda2 mcm tu dr sy dan keluarga..

ShareThis