Wednesday, October 27, 2010

ASYRAF YANG MENGUJI KESABARAN

Posted by makcik rehan KJB at 11:10 AM
Mak dia buleh dilanda kemurungan sepanjang hari gara-gara dia nih!


























Mungkin sebab dengan kakak dia dulu senang nak handle kan
sekali bila dapat anak yang kuat melalak mcm ni
terus jiwa-kacau haku dibuatnya tau!

Nak kena berkepit 24 jam
kalau tinggal pegi toilet sekejap pon,
dia punya sedu-sedan melalak tu mak aiii...
macam kena tibai dengan rotan!

Weekend tadi sungguh-sungguh haku terkesan dengan budak baju merah ni
Babah dengan kakak dia pegi umah nenek
tinggal kami 2 beranak saja kat umah
nak keluar sidai kain dan kutip kain punya payah
sudahnya..., bubuh dia dalam carrier...
seret carrier tu keluar kat tepi penyidai...
biar dia tengok mak dia sidai kain!
padehal kalo dia dok dalam rumah,
bukan jauh pon dengan pintu umah.. huhu...

Seharian haku tak mandi tau.. bahana budak ni nak berkepit semedang
menjelang pukul 6 petang, nampak dia mcm tengah asyik masyuk tengok tibi
haku pon tinggalkan dia kejap... nak pi mandi
elok jer haku tutup paip air lepas siap mandi...
terdengar suara dia melalak sikit punya kuat weiii...
tak tau dah berapa lama dia melalak,
bila haku keluar dokom dia,
hingus dah meleseh-leseh satu muka... macam dah lama sangat dia menangis
adoiii... tertekan sungguh-sungguh dibuatnya!

Adik oh adik,
kot yer pon awak nak jadi 'adik' lama-lamaaaaa
tak payahla asek melalak semedang macam baby kecik yerrr
kesianla kat mama dikkk...
macamni gaya entah bila la mama buleh pegang mesin jahit dikkk oitt.....

Shaaaaayam adik!


*scheduled entry*



8 comments:

mama_iris said...

heheh...manjaaaaa nih.....nak kene kasik adik lg neh....hheheehe....bkn setakat menjahit dik...memroti pon mama kamu xleh buat...aunty dah terliur2 roti otomatik neh...

teacher bonda on October 27, 2010 at 11:23 AM said...

hahahahaha...
kak, kita sekapai la..
anak aku tu pon kak, pantang aku jauh jerk
melalak cm kena dera bunyiknya..
dl ms bb, aku siap bwk dia g jamban kak sbb aku dh x thn sgt nk memerut..kihkihkih
tp kak, lm2 nnt asyraf ok kot.tggu dia 'dewasa' skit..hikhiik

mieja on October 27, 2010 at 11:42 AM said...

alalallal tomeinya....meh achik ieja kiss-kiss pipi comel ashraf tuh:):)

TopsyTurvyMum on October 27, 2010 at 12:05 PM said...

ni pesen akmal dedulu..

jenuh gakkk...good luck naa..
takper..beso pahala org sabar:)

Mama Sara on October 27, 2010 at 12:29 PM said...

ha..entah2 dalam tummy mama ada adik kot..sbb tu adik asraf asyik merengek jer...
ayopkkkkk

Azrina Mat Talib on October 27, 2010 at 1:08 PM said...

anak sy pun mcm ni jugak makcik rehan oiii..seorg budak lelaki berusia 2 thn setengah dh pun. umur brapa baru nak 'dewasa' nyer tak tahu la. dulu ingat lps 2thn akan ok, rasa mcm menjadi² pun ada gak. naik rimas pun pernah gak sbb nak melekap kat nenen mak nyer. dh mcm² cara nak berhentikan nenen, tak jalan...ish..ni dh masuk topik lain lak ni...ha..tu la dia.

Kamalia on October 27, 2010 at 1:59 PM said...

sayamm asyraf jugak..xpela,dah besor sikit,okla tuh..saya dulu twin ni pun camtu gak..nak pi toilet pun, bwk skali..sampai malu benda tu nak kuar..yela,ramai sgt kat dlm toilet tuh..muahaha

zatie_izzati on October 27, 2010 at 5:01 PM said...

Rehan, anak klu BF mmg camtu la agaknye kan?.. Anak sy pun camtu gak..hehehe

Len kali bawak mandi skali jerrr...hehe

ShareThis