Monday, October 18, 2010

GAMBAR-GAMBAR KEJADIAN

Posted by makcik rehan KJB at 10:36 AM
Ini gambar kebakaran di Highway Plus menghala ke utara
yang makcik kata van terbakar tu...
































Inilah dapo makcik...
yang makcik tanda anak panah merah tu
adalah kawasan haba letusan gas tu menerobos keluar
bahagian tengah-tengah pintu tu pon kuar api jugak, lupa nak tanda...

































Bila bukak pintu kabinet tu... macamnilah rupa dalam dia
salur getah kuning tu baru beli semalam
salur getah asal sebelum tukar adalah berwarna jernih lutsinar
dekat sebelah tong gas tu ada plastik cili kering dan beras
meh kita zoom tengok apa jadi kat plastik tu...
































Ini plastik cili... kecut merenyut kena panas...

































Ini plastik beras... pon merenyut...

































Ibu jari tangan kiri naik menggelembung sikit...

































Belakang tangan... kat bahagian bertanda merah tu yang melecur sikit
Masa mula-mula kena memang perit...skang dah okay... Alhamdulillah


































Kat kaki... kesan jelaga antara kaki bahagian bawah dengan atas
yang tanda merah tu gelembung air...
bahagian yang berwarna gelap tu yang terdedah dengan api... sampai ke jari kaki


































Ni apron plastik yang makcik cakap tu... dah berlubang
bila Mencah tengok, dia tepuk-tepuk makcik...
Tak apalah mama... nanti mama pakai apron yang Hello Kitty tu yerrr
[makcik ada satu lagi apron gambar Hello Kitty tapi jarang pakai]



































Dekat kawasan bertanda merah tulah makcik berdiri masa letusan tu berlaku
[berdiri mengadap dapo masak]


































Yang bertanda anak panah merah tu adalah favourite spot Asyraf kalau datang menyusur ke dapo
dan yang bertanda biru tu pulak kedudukan dapo masak makcik...
sangat hampir kann... sebab dapo pon kecik ajer... huhu
*tong gas kaler kuning tu kosong... yg tu tong spare*


































Melecur kat tangan dah bertambah baik... naik gelembung sikit saja
ini gelembung dekat kaki... setakat pagi tadi
Alhamdulillah boleh jalan, boleh buat kerja macam biasa
cuma seriau takut gelembung tu pecah... takut pedih

































Ingat ya kawan-kawan... berhati-hati dengan api yaaa...
terima kasih buat kawan-kawan yang concern dengan makcik dan hanak-hanak :-p





12 comments:

Me on October 18, 2010 at 10:56 AM said...

tengok dari luaran mcm tiada apa yang berlaku... allah maha besar alhamdulllillah tiada yg major... kaki ko MR tak leh rendam air sejuk ke bg kecut so tak gelembong??? cuba ty yg pakar..

-niena- on October 18, 2010 at 10:58 AM said...

kak rehan..take care..
alhamdullilah semua selamat...

Lia on October 18, 2010 at 11:03 AM said...

Alhamdulillah...
nasiblah akak luka sikit2 aja kan tak serius sgt..
take care ye akak...

UMMI AMNA&AMZAR on October 18, 2010 at 11:23 AM said...

akak baru baik dr melecur gak MR..tp kejadian akak xsengeri ko punye..cuma lecuran akak agak ngeri...nyway alhamdulillah korang anak beranak xde ape2..

Rozy on October 18, 2010 at 11:36 AM said...

Makcik..take care ya.. malang ni memang kita jangka...

Iman's Umi on October 18, 2010 at 11:51 AM said...

Tgk gelembung air makcik teringt plak kenakalan zaman kecik2 dlu, suka main kt motor ayah pastu kena ekzos panas, mengelembung kaki...tgk keadaan apron berlubang tu mmg membahayakan btl...kena sujud syukur la MR...

KV on October 18, 2010 at 12:17 PM said...

ya allah rehan. Alhamdulillah ko ngan anak2 tak teruk sgt (walopun cedera jugak kan).
Kejadian lbh kurang dh terjadi kat rumah aku tapi kes panaskan minyak pastu lupa goreng ikan sampai kering minyak dlm kuali terus nyala. Mau pengsan rasa nya. Tapi aku tak cedera skt pun. Tapi phobia tu susah nak ilang kan.
Apapun, alhamdulillah.

.::CeK LaLa::. on October 18, 2010 at 12:38 PM said...

Mesti ko trauma lagi kan rehan?
Kalo aku pon, harussss..
Ape2 pon alhamdulillah.. syukur.. Take care ok!

zealvia on October 18, 2010 at 12:52 PM said...

lor..awat ni! nasib tak de yg serious, sabar mr. Semoga tabah na...

kmieja on October 18, 2010 at 3:26 PM said...

ya amponnn rehan...nasib ko tk apa2....rumah pon tk apa2.....bahaya jugak......takut terbkr....

Mak Doyah on October 18, 2010 at 4:22 PM said...

aritu kat umah akak pun ada org yg datang nak jual kepala tong gas tu tgk tong gas yg disimpan di dalam kabinet dapur cam tu kan, dia kata memang tak selamat sebenarnya, sebab tertutup dia kata, kalau ada gas bocor terkumpul, dia nasihatkan kalau masak eloknya buka pintu kabinet tu, supaya gas tak berkumpul kat dalam kebinet...ye la agaknyer...lagipun dia nak jual kepala gas....huhuhuh

LiAnA on October 18, 2010 at 6:08 PM said...

baru sempat baca entry MR sebelum2 ni.. sib baik tak jd apa2 yg teruk..

pasal kepala gas dgn getah paip tu kena cari yg bagus skit.. takpe labur duit lebih skit.. sbb mende2 mcm ni yg selalu eksiden..

ku sampai sekrg tak konfiden nak pasang kepala gas sendiri.. selalu mesti org kedai yg hantar gas tu yg tolong pasangkan wakaka..

ShareThis