Thursday, October 21, 2010

INTERLOCK

Posted by makcik rehan KJB at 9:01 AM
Makcik Rehan memang peel macam makcik-makcik
kehendak dia memang melintang-patah berbanding kehendak org lain
cogankatanya macam biasa... tak hagak-hagak punyaaaa

Orang lain, di jaman serba maju ni...
mengidam iphone, ipad dan henpon berkuasa kuda... :-p

Orang lain, di jaman stylo-mylo ni...
mengidam handbag Coach, LV, Chanel dan kasut cap Jimmy Choo

Fendek kata... berkonsepkan kehendak  insan marhaen ....
setelah berhempas-pulas menyimpan uwang menggunakan kaedah di bawah :
  • catu pengambilan nasik lemak setiap pagi [save RM1.50 sehari]
  • heret Mencah kencim dan birak di toilet [save diaper Tesco RM28.50 sebulan]
  • menggigih buat entry 3,4 kali sehari sampai naik meloya aku membacanya [kumpul uwang Nuffnang]

Akhirnya....
Mesin jahit tepi [Interlock Sewing Machine] di bawah
bakalan tiba ke pangkuan makcik tak lama lagi [InsyaAllah...]
































Harga?
Brand?
Beli kat mana?
Best ker?

Soalan di atas bakalan haku jawab bila mesin ini sudah tiba ke pangkuan yerrr...
semalam baru buat pembayaran,
katanya harini barang akan di pos

TTM, gua sudah hilang sabar asyik layan french seam
Bini Pidaus, doakan aku tidak di'Saporakan' oleh Tokey itu



15 comments:

mama_iris on October 21, 2010 at 9:31 AM said...

er....cik....kalo saya nak anta baju kebaya nyonya tojoh pasang hagak2 raya ke berapa leh siap?

.::CeK LaLa::. on October 21, 2010 at 9:32 AM said...

tp ko punye brg pon tak hagak-hagak.. obersi kekdah nyer!! huhuhuhuh!! jgn marah arrr makcik.. kang gelembung ko pecah! :P

Me on October 21, 2010 at 9:36 AM said...

hahahhaa.. setuju chek lala.. tak leh marah nanti gelmbong pecah sakit wooo... ko mmg tak hagak2 ye MR... lps nie eden antar kat ekau je la utk jahit baju sonang tolong usahawan bumiputera nie..

makcikrehan on October 21, 2010 at 9:37 AM said...

Kebaya nyonya aku tak terima..yg tu tak mencabar.. aku terima tempahan kimono sutera jer nyah!

makcikrehan on October 21, 2010 at 9:38 AM said...

Cek lala terdibah, meh sini aku ganyang molot ko tu! Muahahahaha.... gelembung aku dah pecah la weii... i lap u :)

makcikrehan on October 21, 2010 at 9:42 AM said...

Kerul, Usahawan ker SAWAN aku ni haa! muahahahah

nurulhudaresad on October 21, 2010 at 9:55 AM said...

omah kite semua barang tempatan je....kami xdak barang impot mekpot....syiaaannn kami..
jangan marah nnti kening lambat tumbuh!!!

teacher bonda on October 21, 2010 at 10:02 AM said...

waa...kak MR. bestnye tgk ko pnye mesin.
aku dl bli yg cap lion jer..tu pn dh ku hntr ke bondaku di sg. buloh sbb aku x sempat nk jait selalu..hikhikhik alasan aku jer tu..ko pn jgn jd cm aku tau kak..

makcikrehan on October 21, 2010 at 10:18 AM said...

Aku takde duhet pegi BALI. diulangi yerr.. BALI. Bukan Baling.Gigih haku menabung nak beli mesin jahit tepi besi buruk ni taww. import? sapa kata import? mai sini aku renyuk mulut dia! haha

makcikrehan on October 21, 2010 at 10:20 AM said...

Teacher bonda, brand lion lagik stylo dr haku punya la weii.. aku punya cap hayam jer tau! mesin akuni pon ada potensi jadi projek gajah putih yang kesekian kalinya..haha

Tie-Ibu wawanisolehah on October 21, 2010 at 10:56 AM said...

memang tak hagak-hagak punyaaaa..Hidup Makcik rehan haha

aku tadi dok imagine barang2 perhiasan tak pon set korel(sebab kempunan kontest TTM x menang) memang tak hagak-hagak punyaaaa komen nak kena lempang dgn MR..sekali dia kuar mesin jahit..kat sini panggil mesin kelim ..nanti aku nak tumpang kelim langsir kat rmh ko belah ....kihkih

ms.Teddy on October 21, 2010 at 11:50 AM said...

mesin tu nmpk mcm stylo..

adha on October 21, 2010 at 12:22 PM said...

wahhh da makin maju MR. pas ni leh bukak butik dah

noor on October 21, 2010 at 12:42 PM said...

bila nak buka tempahan baju?utk raya tahun depan leh?haha...

FA 2001 on October 21, 2010 at 12:53 PM said...

rehannn bestnya..blh bukak kedai:)

ShareThis