Tuesday, October 26, 2010

IPOH : MAJESTIC HOTEL

Posted by makcik rehan KJB at 10:45 AM
Disinilah makcik dan Ezey bermalam olls
very the antik tau hotel ni...
kat sini korang buleh jumpa elevator [lif] macam jaman dolu-dolu
nak bukak-tutup pintu lif tu manual tau
satu malam 80 hengget tunaiiii with complimentary American Breakfast :)





Hotel ni jugak dikenali sebagi hotel KTM
sebab satu bangunan dengan station ketapi
rekabentuk bangunan ni memang kaya dengan ciri-ciri sejarah
dari lampu, kerusi dan rupa bangunan itu sendiri

Hotel ni jugak pernah jadi lokasi penggambaran filem Mualaf karya Yasmin Ahmad






















Our breakfast this morning :-)



*all pics googled*




















9 comments:

I want to lose weight on October 26, 2010 at 10:49 AM said...

aku pernah menginap kat sini masa jeman kursus..
malam2 serammmmmm :))

Lia Mohd on October 26, 2010 at 10:51 AM said...

wah...very the antiko.. syok tak rasa dia.. gmbr dlm bilik takde ker? RM80 semalam...murah jugak..

teacher bonda on October 26, 2010 at 11:05 AM said...

pergh..rm80 jer?very the murah n very d antik..
suka suka..:)

makcikrehan on October 26, 2010 at 11:07 AM said...

Zel.. kalau sorang2 memang agak serrem haha

makcikrehan on October 26, 2010 at 11:07 AM said...

Lia, gambo dlm hotel nnt makcik usahakan... PC kat lab ni tak leh detect lak kamera cap hayam haku neh tetiba :-p

makcikrehan on October 26, 2010 at 11:12 AM said...

teacher bonda, very the jaman perang donia ke 2 tawww

TopsyTurvyMum on October 26, 2010 at 11:17 AM said...

pintu lif tu cam pintu biasa..main tarik2 kahh??
nampak cam ala2 english jugak kann

jgn ada entiti dah lerr

Me on October 26, 2010 at 11:24 AM said...

pergh.. entiti?? hihihihi.. baca tajuk ekau MR ingat ekau p mahkamah... hahahha

QIQA on October 26, 2010 at 1:59 PM said...

hotel nih jugak manyak hantuuu jepunnn huhuhuh

ShareThis