Monday, October 4, 2010

JUZER FAMILY - KUNJUNGAN YANG MENGKANTOIKAN

Posted by makcik rehan KJB at 11:51 AM
Sabtu tadi, kuarga yang tersebut di atas datang bertandang ke Bayu Permai.

Ada beberapa perkara yang makcik kesalkan apabila mendapat kunjungan dari kuarga ini,
tudiaaaa... Bini Juzer mesti dah suspen baca tajuk entry ni... ekekeke

1. Aku tak sempat tuko baju raya kaler kunen yang aku jahit haritu
    Aku pakai blouse buruk kelabu asap yang sudah kuyak dibeberapa lokasi
    Kalau aku pakei baju kunen tu, merasalah korang tengok aku posing...

2. Aku tak sempat sorok kain baju yang aku baru ambik dari kedai dobi semalam
    Kantoi satu melesya, Makcik Rehan pemalas basuh kain baju! hahaha

3. Aku tak sempat sorok 'agen-agen menguruskan badan' yang terpampang jelas dalam rak!
    Sekali laki aku, sekali si Juzer.... bersatu-padu menggelakkan haku punya Jusmate,
    Teh Org Kampung, Pil Binari, Pil HPA dan sebagainya.... huwaaaa.... malus domestica sungguh!

4. Aku tak sempat mop lantai yang dah seminggu tak kena air!
    Nasib baik lepastu hanak-hanak tulong buat kecah,
    lalu nak tak nak, petang tu haku ada alasan untuk mengemop. ekekekeke

5. Aku tak sempat kunci BILIK RAHSIA.
    Adik Ikaaaaa.... jangan bitau Ibu kamu apa yang kamu nampak yerrr....
    Ini rahsia kita berdua jer taw!

6. Laki aku BELUM mandi!


Despite all of the above,
The kids were having fun bermain sampai lebam dan kusam di halaman sekangkang kera kami.
Mr and Mrs Juzer terkulat-kulat terpaksa mencekik hidangan low class yang sempat haku masak.
Masatu haku dah terbayang, kalau aku ada Ana Suzana kan baguih....
buleh dia masakkan soto utk tetamu aku! kah kah kah....

Anyway, terima kasih Nieza dan kuarga sebab sudi berkunjung ke Bayu Permai.
Maafkan segala kekurangan dan kecacatan dalam layanan kami.

Bak kata sorang kawan yang jauh tu...
Kedatangan tetamu membawa rezeki
dan kepulangan mereka membawa keluar dosa

Oleh itu, sapa nak mai Bayu Permai silalah mai...
Tapiiii... sila buat makluman 3 hari lebih awal
supaya perkara-perkara di atas tidak berulang lagi... hahahahaha...

Sedikit gambar selingan,
oleh sebab tak pakai baju chantek khennn... makanya tak adalah gambo aku!












































   






5 comments:

Me on October 4, 2010 at 12:07 PM said...

dinding merah ekau lawa le MR...

nurulhudaresad on October 4, 2010 at 12:14 PM said...

kak..meh address lengkap...leh GPS utk menyerang hendap...best gak lagu ni...huhu

makcikrehan on October 4, 2010 at 12:15 PM said...

Kerul, dinding tok pek kong aku kata kat laki aku.

makcikrehan on October 4, 2010 at 12:16 PM said...

Nurul, kim salammmm. aku kunci pagor, pintu, tingkap semua!! kahkahkahkah

Nieza Ishak on October 5, 2010 at 8:23 AM said...

huhuhu ...
ok la tueee .... nak spesel mana lagik.

Lepas balik exercise dr umah ko ... terbaring balik aku .. sakit pinggang .. adehhhhhh

ShareThis