Friday, October 8, 2010

MOOD ADALAH SANGAT BAIK

Posted by makcik rehan KJB at 9:28 AM
Setakat waktu ini dan ketika ini,
semuanya okay-okay saja.
Tambah pulak harini sudah Jumaat

Pagi tadi Mencah batuk-batuk manja,
terus suruh masuk bilik air,
lalu dia muntah dalam bilik air. Syok!

Tadi masa kuar dari keta,
dia batuk-batuk manja lagi,
lalu dia termuntah kahak lagi sekali
kalini kat atas tanah pulak. Syok!

Syokla weiiii... aku tak payah mengemop tau!

Malam tadi, mesin dah basuh baju hanak-hanak
pagi tadi terrrbangun awal pukul 5.30 sebab putera mahkota be*rak
bagus tau, sebab makcik buleh sidai kain dengan proper
selalu tu aku sidai kain dalam kalut ghibut,
main lempor jer macam nak jemur ikan keghing!

Sempat jugak basuh pinggan-mangkuk sekoyan dalam sinki
lagi sempat sapu sampah ala kadar kat ruang legar sekangkang kera tu

Mata adalah sedikit mengantuk,
cepat-cepatlah habih kelas wahai Susili,
haku nak tido tengahari karang!


Kenapa makcik konci peti komen kat entry Beijing tuh?
Sebab tu entry basi ketinggalan jaman la weeiii,
itu jaman Pak Lah... dah tak relevan nak diperbincangkan di jaman Tok Najib neh

Itu jaman muda, skang aku sudah tua..
so, kumen-kumen hanya diterima untuk entry-entry dah tua :))










2 comments:

nurulhudaresad on October 8, 2010 at 10:02 AM said...

mana gmbr?huhu..mesti kene sertakan bukti bergambar baru percaya...ihik..tumpan lalu kak...i lap u!

UmmiRosma on October 8, 2010 at 2:13 PM said...

Tak habis-habis jugak jeja rumah ni yea...selagi hidup...ehehe

Akak pun mcm tu...semua keja rumah kena buat secepatnya. Sekarang tak lagi sidai kain kat luar..kat bilik je..

ShareThis