Monday, November 29, 2010

SKETSA DALAM SUBWAY

Posted by makcik rehan KJB at 8:30 AM
Pagi semalam makcik pegi pasar pagi kat Stadium Shah Alam
Shah Alam lagiiiii ... maklomla.. kota idaman haku kan :-p

Lepas bermasyam-masyam kat paso
makcik terjah Giant pulak... keringkan peluh dalam ekon kejap...  hahahaha
takde motip pembelian pon, singgah nak beli Subway ajer

Makcik beratur belakang akak cun beranak 4
mula-mula ingatkan chinese... maklumlah, anak-beranak speaking londong :-p
kulit pon putih-putih macam kertas A4
bila dengar anak dia yang beso sikit dok bahasakan diri 'abang'
barulah haku tau... melayu ropernyer... ;-)


Gambar hiasan : 'Benjo' Chicken Teriyaki bukti pembelian :-p





























Syiok haku tengok gelagat hakak tu
kesian pon ada... agaknya lidah dia terseliuh tak buleh cakap melayu
takpon macam Giorgio Amani... sound stupik if kecek melayu... hehehe...

Lepas dah siap bayar setel sumer,
tiba-tiba akakni cakap kat cashier
Nak serviette...

Termangu-mangu cashier ittew dibuatnya... dan berulangkali dia bertanya,
aper? 
serviette...
ha? aper?
serviette.. serviette....

'Tukang bungkus benjo' kat sebelah cashier terdengar perbualan depa
lantas bertindak menyelamatkan keadaan dan menghulurkan beberapa helai tisu kepada hakak tu

Hakak tu tersenyum puas menyambut serviette yang diminta
mesti beliau berasa gembira... berjaya mendapatkan tisu yang dikehendaki
tanpa perlu sound stupik kecek melayu ;-)
aper kellas tisu-tisu?




Gambar hiasan : keratan rentas, bukti kelazatan






























Dan haku kesian tengok cashier tu berkali-kali menegaskan kat 'tukang bungkus benjo' tu
aku bukan tak pahamla... aku tak dengar!

Agak magic, dia yang depan mata customer tak dengar...
tapi 'tukang bungkus benjo' kat tepi nun buleh dengar...
dan haku yang jauh sedepa dari hakak tu pon buleh dengar :))

Bertitik-tolak dari sketsa itu,
balik jer umah... terus aku tunjuk tisu Subway kat hanak-hanak....
























Ingattttt... menderni, orang urban panggil serviette!







3 comments:

nurulhudaresad on November 29, 2010 at 8:42 AM said...

hehhehe....gitu kekdahnya.....xpe2...akak casher...saya pon baru nak belajar neh...kak,steak n cheese pon sehhdaaapp.....tp mencik kalu tersilap suh dia buh sos mustard...eeww..kite x ske...

makcikrehan on November 29, 2010 at 9:37 AM said...

Less is more. sos cili, mayonaise and some BBQ sauce...just nice :-D

SYANI on November 29, 2010 at 11:46 AM said...

aku baru tahu ape mende natang serviette tu.. hehehe

ShareThis