Thursday, December 30, 2010

BAWAKLAH KAMI PEGI JALAN-JALAN

Posted by makcik rehan KJB at 12:40 PM
Aku malas nak pukul canang kalo nak pi mana-mana
sebab tok laki aku bukan macam tok laki korang
tok laki korang kalau berjanji pandai mengotai [mengotai??]
tok laki aku kalau berjanji, lepastu selalu berlakon ala-ala amnesia
mula-mula beria plan nak ajak pi Tokyo lah... Seoul lah... Surabaya lah...
kesudahannya jangankan Resort Kalumpang,
balik-balik aseklah berkubang di Tesco Rawang!




















Kosakata :
Genting = Tokyo
Cameron = Seoul
Surabaya = PD
Wakakakakaka! interrrnasyonal lah sangattttt!

Beginilah komunikasi haku laki-bini saban hari
kompeni beliau block internet access
beremel-emel jerla kalau ada masalah umahtangga isu berbangkit
nak talipon, sms kowser haku haihhh...
ngabihkan kredit! ekekekke...

Yang paling meleceh adalah bila aku nak memujuk rayu nak suh beli syesyuatu
kenala tunjuk gambo khennss [sebab aku selalu tertawan dgn produk-produk online :))]
masaelahnya talipon beliau tak activate MMS [yerr... laki bini buta gadget]
nak emel pulak asek tak lepas sebab security IT dia sangat tight! benci!!

Sudahnya terpaksala aku tepek gambo barang tu dalam excel sheet
pastu save file excel tu as Quaotation Item A853 kerr, Price Revision for Vendor 447 kerrr...
Nampak file tu ala-ala hal ehwal kerjaan kan, barulah IT dia lepas... huwaaaa...hazab!

Ehhh... tersasar dari lapangan sudehhh...ekekekek

Back on track!
Berkenaan cuti-cuti internasyonal aku tuh khennn
Mana yang best wei?

Genting takmo dahh.... dah selalu sangat pegi. Ini boktinya [mohtep tunjuk bokti bagaiiii???]



























PD pon takmo... Ilham Resort tahun bila kala tahhhh...
[tok laki aku tak abih2 dgn trademark seluar berlipat ala-ala budak Tabligh!]



















Penang pon takmo... sudah pergi tahun lepas



























Lumut juga sudehhh.... masatu ada kenduri sedara






















Sunway sudehhh.... Family Day opis PS


















Templer Park sudehhhh....























Langkawi jugak sudehhh...




























Johor sudehhh.... Danga Bay hokay... ekekeke























Melaka Sudehhh...
[kurus pulak ko masani Bang!]






















So, yang paling afdol buat waktu ini... adalah Cameron Highland!
Aku tengok Oli dan Cek Lala pi CH macam best ajerr... petik-petik stoberi gittew :))
Harap-harap PS mengotakan janji manis beliau... huhuhu...

Aku tau.... bila tengok gambo-gambo arkib aku tu
mesti ada yang sedang membandingkan-bandingkan saiz aku dari dulu sampei sekarang kan?
sajer jer aku ulang tayang.... silap-silap ada yang ambik ruler, ukur gambo aku dalam skrin! wakakakaka!

Dulu emak badak, sekarang moyang badak... takdak beza ponn...weiiii...!!

.






12 comments:

adha on December 30, 2010 at 12:48 PM said...

bilernya ko g danga bay tu? aku da lama gak tak g.. sejak2 nmpk ada kapel kissing2. comolot.. bajet mcm kat oberc.. tak mau anak aku tercemar.. hahaha

-iLLa- on December 30, 2010 at 12:52 PM said...

nk tgelak ku kak..seluar ala2 budak tabligh..ingtkan ku jer yg sebut gitu..upenyaa ada gak org laen sebut yaa..wakakaa..ada kawannn

makcikrehan on December 30, 2010 at 12:56 PM said...

Del, masatu PS OS ke JB. Akulak masatu baru resign. koblessla kiranya. tu yang mengekerekot ikot mana laki pegi tu..wakakaka

makcikrehan on December 30, 2010 at 12:57 PM said...

Illa, aku memang selalu sound laki aku : Bila ko join Tabligh bang? kasi turunla itu seluar deyy!

littlehumblelynn on December 30, 2010 at 1:02 PM said...

MR;

didoakan smg misi CH menjadik..anak yg sulung pun mengaruk nak g CH..nak tgk pokok strawberry..tp ayahnya tjk paper gambar bas accident baru nih..cis..mengelat!!

Me on December 30, 2010 at 1:17 PM said...

MR... hehhehe gambar ko kat genting sgt sesuci lebaran.. mulus tulus n qudus... setuju ekau p cameron tp musim hujan nie... spare ubat selsema n demam ank2 n make sure travel siang n naik dr simpang pulai utk mengelakkan kejadian terbeluewwwekkk...
sekian..

Elyn on December 30, 2010 at 1:36 PM said...

aku pun teringin nak pi CH. tapi laki aku tetap ngan alasan die tggu u preg baru kite pi!!! huwaaaaa

Iman's Umi on December 30, 2010 at 1:49 PM said...

PS sggh baik hati nk bwk bini g jalan2...pow dia kak...Cgerating pn best jg...tp CH pn mcm best, blh ptik2 stoberi sendiri...(dok bayang2 PS petik bunga ros kasi akak...romatik gitu).

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ on December 30, 2010 at 2:12 PM said...

ala sama je kite ni mak cik oii..saya pun jarang p jalan2... hihi klu blk kedah pun x ke mana... asyik ler lepak rumah...penat pasai jauh benar

SYANI on December 30, 2010 at 2:42 PM said...

Kalau nak pi CH jangan la pi time hujan.. sejuk gile sampai rasa tak selesa. Lagi satu jangan pi time cuti umum/ cuti sekolah. Atas bawah jem.. tension!

MAKCIK REHAN on December 30, 2010 at 3:19 PM said...

PENGUMUMAN: Emel terbaru dari PS. CH tak voley pegiiiii. Hotel is berry-berry mahal. Super peak charges! Huwaaaaaa.... takmo Genting dahhhh...sudah muakk! ceah muak kununnnn... :))

mimie1678 on December 30, 2010 at 10:49 PM said...

ko jalan2 KLCC udahhh... hehehe.... tak kira la badak mana pun MR.. aku nengok ko comel jer.... aku lagi badak dari ko... hehehe

ShareThis