Saturday, December 4, 2010

BERPESAN-PESAN KE ARAH KEBAIKAN

Posted by makcik rehan KJB at 10:51 PM
Disedut dari belog Bonda.

Rasanya bukan orang taktau,
tapi buat-buat taktau kot. Hehehe...

Sama gak macam kes sanggul bonggol unta tu
muhongla kalau tatau kan,
hadap internet kat umah, dalam keta, dalam jamban, kat henpon bagai...
mostahilla kalo tak dapat info kan?
tapi kalo nak berbonggol jugakkk, lantak pilah!
laki depa tak marah, aku nak marah pesal?

Sabda Rasulullah SAW:

"Akan datang ummatku di akhir zaman terdiri dari kaum wanita yang mana mereka itu berpakaian dalam keadaan telanjang, di atas kepala mereka berbonggol-bonggol seperti belakang unta. Mereka ini dilaknat oleh Allah dan tidak masuk mereka itu ke dalam Syurga, serta tidak dapat menghidu baunya. Dan sesungguhnya wangian Syurga itu di dapati jarak perjalanan lima puluh ribu tahun perjalanan."
(Sahih Bukhari)

Yang terbaru pasal legging pulak.
Konsepnya sama jahhh.... demi nak berpesen kan,
busana moslemah la konsepnya kot...
ataih katup tapi bawah ketat dan sendat.

Kaki aku cam balak hanyut, tak gamakla nak berpesen laguni
tapi kalo aku kurus mcm sungai ramping [slim river] pon
pakai macamni, mampuih kaki aku kena tebang dengan bapak aku!





















Soalan trivia,
skinny jeans, tight jeans... apa macam eh?

Wei Bonda, aku terjerit-jerit tengok puntianak Luna Maya ko tu tau tak! :))


6 comments:

mama maman on December 4, 2010 at 11:01 PM said...

ni mmg pesen ngah in skrg.... xsesuai utk kita yg bertudung.... still mendedah wlpun bertutup....

makcikrehan on December 4, 2010 at 11:10 PM said...

ha tulah. mmg tgh in kan. konsepnya janji tutup kulit kot.

ms.Teddy on December 5, 2010 at 12:13 AM said...

errr...hehe..

nurulhudaresad on December 5, 2010 at 1:42 PM said...

hanya begini di dalam bilik bersama somi terchenta time kasih....hehheeh..

Sitisifir10 on December 6, 2010 at 9:18 AM said...

A'ah la diorang guna konsep cover kulit...sadissssss

Me on December 6, 2010 at 2:42 PM said...

KONSEPNYA skang bukan lagi menutup AURAT tetapi menutup URAT saraf hahahha.. mcm2 moga tidak terjebak

ShareThis