Monday, December 13, 2010

CEGHITA BEGAMBAQ DAGHI KOLA KOGHAU

Posted by makcik rehan KJB at 12:13 PM
Aku takut beghat sangat nak loading,
so haku buatla 2 chapter naaa.... padahai aku tak suka sgt nak buat episod-episod ni
pasai tu aku tak buleh follow cita korea ka.. drama Nur Kasih ka... aku tak penyabaq!


Sapa tak paham bahasa oghang Paghit Buntaq sila roger Cik Imma Kola Korau naaa... :))










































Tepak sirih tu memang menan peberet dia bila balik kampung
habih dia punggah barang-barang antik Mak Tok dia
dia buat main masak-masak... yang tu aku biaq lagi
tapi bila dia start renjis ayaq susu dia dalam tepak sirih tu
dan-dan aku bertukaq jadi harimau jadian! Auuummmm!!!









































2 hari kat kampung cuaca sejuk dingin pasai hujan semedang
tanah lecah... jalan berselut [habih keta kontot aku berselepat!]
Petang Sabtu tu cuaca agak baik [mendung tapi tak hujan]
so, kami merendak la pi ronda-ronda pekan Kola Korau.

Pi jumpa boipren-boipren lama...hihihi.
kedai-kedai dok ada macam tulah jugak... sikit pon tak berubah
cuma tokey dia dah makin tua... dan kedai makin buruks hihihi...
kalau dulu kami panggil depa Ane,
la ni tak gamak dah nak panggil Ane... panggil Uncle lagi afdhol :))
[depa jala yang tua Rehan oii... hang tak tua nooo :))]

Benti kat depan jeti nelayan ni pasai ada taman menan
Tanah dia nampak elok tak berselut,
bagi la chance anak dara akuni feeling-feeling Bawang Merah sat atas boyan tu
Tak benti-benti dia nyanyi... lagu Auld Lang Syne tapi bersepah-sepah...
sepatah haram pon tak paham... kecuali perkataan Fly Awayyyyyy :))
Feeling-feeling menikah dengan Angkasawan ka nak??
Hang tunggula lagi 20 tawon...
kot-kot ada lagi angkasawan satu melesya depa hantaq pi ke bulan no....


































Biasala woiii... sementara depa-depani tak menikah lagi
aku suh depa pegang kontrak mengasuh anak aku sepanjang 2 hari kat kampung
Nyamannya.... tiba-tiba teringat Kiptiyah! kah kah kah kah!




































Aku jenguk-jenguk jugak keliling,
kot-kotla nampak pengantin baru tengah dating makan ABC kat gerai depan ni kaaa...
Muahahahahaha...








6 comments:

-niena- on December 13, 2010 at 12:28 PM said...

kak rehan..masa pegi PID ni buka ke tutup....??

p/s-pm depa call pm selama tau....imma lak dh la cuti 3 minggu..masuk usm...

makcikrehan on December 13, 2010 at 12:52 PM said...

masa akak pi tu sabtu. memang la tutup. tapi adik aku 3 kali pi PID masa hari bekerja... tak pernahnya bukak! huhu

Iman's Umi on December 13, 2010 at 2:41 PM said...

Laa berchapter rupanya...dh bc chapter 2 dlu...xpelah, x msk exam pun.

imma`jamal on December 13, 2010 at 3:15 PM said...

macam mana nak klik like 18x hahahhaa.... ai no komen ye. ai pun tgh asah otak kat USM ni. tk larat nk asah otak pikiaq masalah org sana.. takpa, sapa2 yang da ghindu nk masuk PID, mai 20hb ni na.. tatap la muka kakak hangpa ni muahahahha

makcikrehan on December 13, 2010 at 3:55 PM said...

awat pengantin tu tak masuk2 keja lagi imma oiii.... silalah report kepda pihak berkuasa :))

Noraishikin Mohd Salleh on December 14, 2010 at 9:17 AM said...

la kurau ka...sekampung la kita..check sg baru - tjg piandang..hehe

ShareThis