Friday, December 3, 2010

DAGING KORBAN YANG BELUM TERKORBAN

Posted by makcik rehan KJB at 5:19 PM
Percayalaaaaah! <--- sebutan merdu gaya siti nurhalija ya

Daging korban dapat masa raya haji dulu harem tak berusik lagi
masih keras kejung dalam peti sejuk.
berdarah-darah gitu, tak aci basuh, terus aku sumbat masuk peti.
eh, mak hincik korang memang pemalas, baru tau kah?

Weekend menjelma lagi.
masa yang terbaik untuk bangkit dari trauma tong gas barangkali.
Seisi kelorga nampak macam sihat kecuali Imam Muda Asyraf
[tengah tunggu feedback pasal Asyraf dari pak hincik sepol]

So, apa kata korang cabar haku sopaya memasak bihun sup?
cabarlaaa... cabarla..... plis.. plis... plis... kamu jangan nakal <---- gaya jambu Alip Ajis

Kalau korang tak cabar haku dan haku tak rasa tercabar [apa kau merepek?]
esok pagi haku sadoqah jariah jer daging tu kat Nenek Onah
sambil kedip-kedip mata manja dan berkata :
Makkk.... dagingni kalo mak bikin bihun sup mesti sedap kan!


Nahhh gambar bihun sup!
Eh, bukannn... bukan bihun.
Ini gambar yang terkandung dalam album koleksi Gondolla Oblongata
sebagai memenuhi format penghasilan entry yang menarik katernyer...
tibai pi lah gambaq apa pon!






























Buleh bayangkan wajah gondol ini bersama bintat-bintat mengerikan?
Mimie Hamdan, masih ingin meminjam Si Gondol ini?
mai aku pajak kat ko sampai hari Selasa ni nak?
buleh aku pi tengok wayam citer re-pun-zel dgn Mencah!

 eh eh... ada butang LIKE la <--- jakun!













9 comments:

eynda on December 3, 2010 at 6:41 PM said...

Daging korban kat rumah ni pun masih sejuk beku dlm fridge hihi...

norhasniza on December 3, 2010 at 7:17 PM said...

sama la kita huhu..

mama maman on December 3, 2010 at 8:21 PM said...

sama la.... hhhuukkk.... bila la nak mengigih masak tuh.....

transformed housewife on December 3, 2010 at 9:31 PM said...

bawak keluar daging tu, basuh dan potong beberapa bhgn. lg senang bila nak masak ambik sikit2 je.

makcikrehan on December 3, 2010 at 9:36 PM said...

wehuu ramai rupanya yg dagingnya senaseb dgn makcik rehan. kekekeke

makcikrehan on December 3, 2010 at 9:37 PM said...

trnsformed hswife, nk ngeluarkan dari freezer pon maleh. apatah lagi nak potong2. kekekek

teacher bonda on December 3, 2010 at 10:45 PM said...

kak mr, daging korban kt umah aku nih, laki aku yg kerjakan..
ahaks..dia wat sup 2x..ms 1st time dia msk, aku puji2 dia kak..
pastu kembang2 agaknya dia, smpai nk msk lg kali ke2..hihiii aku mkn je la kak kn..

sue on December 3, 2010 at 11:09 PM said...

MR.. bako je, senang
pastu cicah kicap cili asam limau

mimie1678 on December 5, 2010 at 11:49 PM said...

hahahah... aku takut dia yg terjerit2 nak kat omak eh nanti... auntie mimie nie terkenal ngn kegarangannya... hahahaha... anak buah aku pun serik ngn aku.... hahahahah...

ShareThis