Monday, December 13, 2010

FEELING-FEELING NIKON D90

Posted by makcik rehan KJB at 1:40 PM
Sambungla sikit lagi naa
aku perabih ceghita kat kampung

Kampung aku biasa-biasa saja
takdak pemandangan lawa-lawa macam kampung hangpa
takat lawa dimata kami ja la...
ditambah pulak dengan kamera Casio aku yang bercapuk-capuk nih
laaaagila tak berapa lawa jadinya hihihi...



Hat ni gambaq pemandangan depan taman menan depan PID Kola Korau
masani dalam pukui 6 petang ja baru
tapi nampak gelap sebab coca mendung dan camera aku yang dah sangap
takat tu ja dia buleh pi... jadila feeling-feeling sunset di Pantai Bali kununnya... :))


































Hatni pulak hadik haku tulong snap,
sambil aku bawak keta selow-selow ala-ala berarak kat dataran merdeka
dia tangkapla gambaq sawah bendang sepanjang jalan
lani tengah musim padi masak... kiri-kanan nampak pokok padi menguning

Sekalitu nampakla mesin padi yang tengah dok tuai padi kat tengah bendang,
aku pon cakapla kat Mencah... Tu nama dia mesin menuai pagi
dengan bijaksana dan lurus bendul, anak aku menjawab :
Ooooo... itu mesin padi Cap Rambutannnnn!

Bergegaqla keta kontot aku pasai kami dok pakat gelak kat dia
hangpa tau pasei apa dia kata mesin padi rambutan?
Sapa ada tengok iklan kat tibi... Beras Cap Rambutan?
Haaa... malamni sila tunggu depan tibi.. tunggu iklan tu kluaq..
barula hangpa paham kottt...
Mencahhhhh... Mencahhh.... :))

























Ini pulak lari topik sikit.. tapi inilah topik kegemaran aku yang sebenaqnya ;-)
macam-malam lagi mak aku masak masa 2 hari haku dan hadek-hadek ada kat kampung
tapi tak teringat nak tangkap gambaq langsung,
ingat nak melantak teruih saja... hihihi

Kuih Cara ni mak aku buat masa last day hari kami nak balik KL
sedapnya weeiiii.... tak tau nak habaq lagumana
siap bawak bekal balik Rawang tu!
tapi tak dan masuk Highway Kamunting pon lagi,
kuih tu dah selamat masuk dalam mulut! hihihihi...

Habih dah cita kampung Makcik Rehan,
mai cita pasal kampung hangpa pulak mai...


.




10 comments:

Iman's Umi on December 13, 2010 at 2:34 PM said...

at least casio makcik tu berbaktila jugak, smpi terhasil gmbr2 kt ats ni..iklan beras cop rambutan tu ye, iman siap joget dengar lagu dia.

Sarid Derus on December 13, 2010 at 2:40 PM said...

sonokk nooo...betui2 citer pasai balik kg..

Aku ni..umah kat gurun tu lagi kampung dari kampung halaman aku..
keje aku tiap2 minggu..shopping tak berenti...menghabiskan serdak2 duit dalam bank..

anyway..casio ko tu bnyak berjasa jika nk banding ngan nasib aku nih..!!

LyNn HaMzAh on December 13, 2010 at 2:53 PM said...

bestnya kat kampung ada sawah padi...

az rina a.k.a jaijina on December 13, 2010 at 3:07 PM said...

hahaha, betui bak kata mencah..beras cap cap cap cap rambutan..hahaha..

Mieja@Amiizaa2001 on December 13, 2010 at 3:32 PM said...

seronoklah rehan dekat dgn laut...:)mesti ikan fresh...

nurulhudaresad on December 13, 2010 at 3:53 PM said...

casio ka...dslr ka...asai taw godek2 photosop tu....cantek la tu....

**rindu nk carik pasai ngan akak...hehheh

makcikrehan on December 13, 2010 at 4:33 PM said...

Mak iman, ya betul. dlm iklan tu ada mesin tuai padi :))

Sarid, len kali mai balik kampung akulah kalo ko rasa kampung ko tak kampung sgt. Muahahahaha

Lyn, sawah bendangnila ponca pendapatan ibuk bapak saya :)

makcikrehan on December 13, 2010 at 4:34 PM said...

Jaijina, cap rambutan tu! hehehe

Mieza, betui..seafood super fresh! :)

Nurul, payah nak begaduh la ni... tenet aku hazabaijan sgt2 lately

teacher bonda on December 13, 2010 at 5:21 PM said...

kak..ko pon guna casio ker?hahaha sekapai la kita kak..
siap kwn aku tnye, cmne blh terpikir nk bli brand tu?cit!!!

aku bln sempat blk umah mak aku kak even cuti sek dh lm mula..
nnt dh blk, aku cite plak k..ala..ko pon slalu g area umah mak aku kak:sg buloh..wahahahaa

LiAnA on December 13, 2010 at 7:47 PM said...

apa pun yg paling terliur bila tgk kuih cara tu... paling best bila mkn siap terpancut2 air gulanya perghhh..

ShareThis