Wednesday, December 8, 2010

HATIKU YANG TELAH RAWAN

Posted by makcik rehan KJB at 10:25 PM


Tudia. Tajuk aku macam status fesbuk feremfuan frust!
Speku jangan tak speku.. ekekekeke...

Sat tadi haku pi ambik Mencah kat skul,
bukak jer pintu skul... anak aku nampak biru you!






































Eh, bila pulak aku bayo yuran untuk unipom neh? Tak cakap pon nak bagi unipom?
Cikgu dia macam paham bahasa wajah aku yang berkerut macam roti jala keremot yang TTM buat
[apsal aku tak pueh hati kat ko sgt nih Timah?]

Just now i brought her to bathroom coz she wanted to pee...
[sambil menghulurkan baju Mencah yang lembab kena air]
Sohih Si Mencah main cepuk-cepuk air sampai basah baju!

Sebelum cikgu dia habih cakap, aku potong cepat-cepat
OK, I'll return this T-shirt on her next session ya!

Cikgu dia cam teragak-agak... tapi tengok aku cepat-cepat nak blah, dia cakap OK jer.
So, aku assume memang OK lah kan. hehehe...

Balik umah, PS nampak Tee ni terus dia suruh aku mintak free jer baju ni
Oh tidakkkk.... awak mana tau hujung-pangkal bang,
saya tengah main tarik tali dengan depa tawww...
jatuhla martabat saya selaku Datin MR kalo mintak free ini baju kekekeke...
[padehal aku memang nak baju ni! muahahahaha]

Actually, tadikan... aku rasa cikgu dia sebenaqnya nak kata laguni
Since this is new Tee, you can pay and keep this Tee
Kalo ikut logik, baju dah terpakai buat apa depa nak simpan balik kan.
Lagipon Mencah memang tak ada lagi T-Shirt ni.

Tapi aku saja potong cakap dia cepat-cepat... muahahaha...
terus dia tak berani nak cakap suruh aku bayo harga baju tu
keji kannn... sebab haritu kawan ko yang sorang lagi kata anak aku selow khennn...
aku pon tunjukla aku punya rebel pulak!  ;-)
nanti aku nak buat muka selamba kodok jer pulangkan balik Tee tu kat depa :))

Bawak Mencah pegi kat keta nak ajak balik,
budak bertuahni paw aku pulakkkk
Mamaaa... nak roti canai!

Ni yang naya kalau skolah ko bertentang dengan kedai mamak neh
kalau bukan ko yang mintak roti canai, bapak ko pulak yang kirim mee goreng mamak!
Abih camanala berat aku tak cecah 98 kilo weeiiiii....

Anyway, haku tekan butang LIKE ajer.
Janji aku tak payah masak, tak payah basuh periuk, tak payah lap dapo :))























Roti tulur. Sejambak ni 2 hengget. Mahai! <--- apakah sesuwei kata ganti jambak yang digunakan?
Bila aku komplen kat PS, terus kena smash baekk punyerrr
Abihhhh.... ada mesin pintal dok peram bawah katillllll...
Aduiii... pedihhhh!






























Kuah kari. Aku prefer kuah dal.
Ingatkan dia bungkus sekali kuah dal... takde pulak :-(



































Ini PS yang pesan. Nasik gorem ikan masin yang tak berapa nak masin.
Dapat sampai sepinggan beso. 4 rengget sahaja.
Macam biasa, beli kat kedai kolam pancing.
Gini punya banyak, buat apa aku nak susah payah mencemar duli nak masak-masak kan?
Baik tapau ajer, balik terus sesahhh!
































Makan nakkk.. makan puas-puas.
Bior buntal macam Makcik Zalia. Mohtep aku membuntalkan orang? ekekekeke....








































Gendang-gendut tali kecapi,
kenyang perut mainlah gendang!


Sekarang sedang menahan berat kelopak mata.
Kenyang, Alhamdulillah.
Yang penting, dapo tak bersepah. I LIKE!



12 comments:

teacher bonda on December 9, 2010 at 5:40 AM said...

hahaa kaj..rebel jgn x rebel
pulangkn blk jgn x pulangkan
kihkihkih

TopsyTurvyMum on December 9, 2010 at 7:31 AM said...

nak aku jadik nasik tambah PS tak???haha

buat sendiri la Ayanggg...mamak tu ntah basuh tidak telur tuu..pegang sana pegang sini ntah ye cuci tgn..depa bukan amik food safety course punn...

tektik paksa beli baju tu kottt?

Sarid Derus on December 9, 2010 at 9:36 AM said...

Aku pun LIKEEE jugak..bab2 tak payah masak ni memang aku sukakkk!!! basuh tangan jer...ngappp...

e.l.i.s.s.m.i.e on December 9, 2010 at 10:11 AM said...

nak tahu episod lepas baju tu berjaya dipulangkan pulak..hehehehe

makcikrehan on December 9, 2010 at 10:37 AM said...

Teacher, rebel tak kena tempat kata laki aku. Haha

makcikrehan on December 9, 2010 at 10:38 AM said...

TTM, PS kata lenkali beli roti kosong. balik umah tampal sendiri tulur tu. kakakaka

makcikrehan on December 9, 2010 at 10:39 AM said...

Sarid, ko dgn aku memang sejiwa beb. Nanti kita pi ostolia sama2 ekk. ko bawak beras basmathi. aku bawak beras pulut. Hihihi

makcikrehan on December 9, 2010 at 10:39 AM said...

Eliss, laki aku suh bayo jerrr... buat malu bagi balik baju kat skulah! ekekekeke. bini keji betul.

littlehumblelynn on December 9, 2010 at 11:40 AM said...

teacher ada hati suh bayarkan tuh!!heheh..i like ur words.....

adha on December 9, 2010 at 3:08 PM said...

aku kalau tak gelak masuk baca blog ko ni memang tak sah la wei.. adeii ko ni.. kelako la....

Me on December 10, 2010 at 11:16 AM said...

DATIN MR... kalau nak tunjuk rebel... pulangkan baju tue... kalau nak tunjuk DATIN.. ekau bayau jee... benarkah PS menggunakan istilah MESIN PINTAL????????? pecah perot eden baco... lps nie ekau kata la.. katil tinggi buat rugi je ruang bawah katil tue di biar kosong hahahhahha... tapi ckp ahkak TTM tue memang betul...

Elyn on December 10, 2010 at 12:51 PM said...

meh aku tolong tekan butang like jugak!!!!

ShareThis