Friday, December 17, 2010

NANTI BABAH BELIKAN

Posted by makcik rehan KJB at 10:22 AM
Dalam berita radio minggu lepas ada cakap,
4 juta pekerja swasta di melesya bakal mendapat imbuhan hujung tahun.
Yer hadirin dan hadirat sekalian, imbuhan hujung tahun tu bonus la tu ;-)



2 hari lepas,

Mama... tadikan, kat rumah Maklom saya tengok dinosour... besar!
Ada banyakkkk dinosour... kita boleh pegi tau...
Mama nak pegi tak?
[dia tengok pasal pameran dinosour @Shah Alam kat tibi]

Mama nak pegi... tapi mama takde duit nak beli tiket... [tune muke sadis]

Takperrrr... nanti Babah belikan!






Semalam,

Mama tengok tu... coklat tu sedappp... [tengok tibi]
Mamaaa... saya nak coklat... buleh tak? buleh tak? buleh tak?

Coklat kiter dah habisla kakak....
Nanti kalau Mama ada duit, mama belikan ekk....

Takperrrr.... nanti Babah belikan!





Pagi tadi,

Mama tau tak... ada stokin yang ada hadiah dalam tau!
ader banyakkkk hadiah...
ader coklat, ader permainan ha....
Mama nak tak stokin hadiah?
[kat tibi skang byk iklan pasal Xmas]

Nakkkk....

OK, nanti Babah belikan!



Bangggg... ko tengok tu bang...
itu baru hanak punya wishlist yerr
belum minik punya wishlist lagikkk...

Kasehanilah daku banggg,
dapat duit ehsan 500 ajer tawww....
itupon entahkan dapat, entahkan tidak...

Apa-apa pun... vacuum jangan lupa yer bangggg...

Sekian,
dari minik dan hanak-hanakmu yang soleh dan solehah.


.





9 comments:

Iman's Umi on December 17, 2010 at 10:52 AM said...

Uih mencah pn dh pandai buat wishlist + wishlist MR...PS, sila bersedia dgn imbuhan tersebut.

mama maman on December 17, 2010 at 11:29 AM said...

pandai mencah ye... anak sy lak terbalik... kalu sy ckp mama xde duit... dan sy suruh papa beli.. dia akan ckp... papa xde duit.. mama gak kena beli... hhhuukkk...

eynda on December 17, 2010 at 11:29 AM said...

bakat sape ni dah pandai buat wishlist? hehehe....

.::CeK LaLa::. on December 17, 2010 at 11:37 AM said...

Vaaaasssssssssss!!!! Kelllassssssss Mencahhhh!!!!

Go Aishah Go!!

Nanti blh jadi perantara Mama dgn Babah ok!! ^_^

Sitisifir10 on December 17, 2010 at 12:50 PM said...

kekeke...minik cerdik yang solehah....penyejuk mata...bla bla bla... PS, jgn lupa vacum PS...nnt sian kat minik

mimie1678 on December 17, 2010 at 1:56 PM said...

wahahahaha.... aku pun mcm nie nokkk... bila jalan berdua ajer ngan YN, ada jer dia kenan... aku ckp "tunggu papa balik".. wahahahaha... selamat RM ku... wahahaha...

Suhami Ahmad on December 17, 2010 at 3:57 PM said...

Atok punyo "bonus" dah habis da...mencik!!

SYANI on December 17, 2010 at 4:43 PM said...

Cemana aku leh tak tau pasal imbuhan tu?? Sah2 kompeni aku tak bagi... dasar kedekut!

makcikrehan on December 17, 2010 at 7:52 PM said...

syani, ni imbuhan penjawat awam. malangnya aku yg tahap kontrekni ntah dpt ntah idok. huhu

ShareThis