Wednesday, January 26, 2011

AKU PATUH PADA IKRAR TAU....

Posted by makcik rehan KJB at 4:25 AM
Ha tengok tengok tengokkkk!

Kol baper baru aku update belog?
1.18 am waktu Rawang tau!

Sebelum tu aku dah berpinau bijik mata layan hanak-hanak berdua nih tau
Layan Asyraf main bola duri-durini... penat aku asek kena pi kutip bola yang meleret masuk bawah meja





























Sambil tu aku layan Aisyah bersembang versi sepah-sepah,
bacakan buku poem tahap Shakespeare yang aku beli kat Book Fair dua tahun lepas,


























Ha kenapa aku cakap poem  tu tahap Shakespeare?
Ha tengok gambar bawah ni... tengok tengok tengokkk....
Ada bahasa dongga versi bangsawan pulak dah...
tergeliat lidah belacan akuni nak ajor anak tau








Bila aku nampak pala otak dia dah menerawang kebosanan,
aku suh dia nyanyi nursery rhymes pulak... ini memang aktiviti favourite dia lah kan,
tapinya kalini aku naik angin ngajor dia nyanyi...  sebab dia tak buleh nak rhymes correctly lagu berikut :
Hush little baby don't say a WORD
Momma's gonna buy you A DIAMOND RING
If that mocking bird WONT SING
Momma's gonna buy you a MOCKING BIRD
Terbalik hokay!
Stress betoi aku nak mengajar budakni tau...

Betapalah tak penyabor nya akuni kan
beria-ia aku pronounce kat dia tau...
word la.... word... mestila lepastu mocking bird!!!
kalau ring... mestilah lepastu diamong ringggg!!
Mengajo macam anak tu dah darjah lima jer kan? muahahahaha...

Lepas PS kuar pegi kelas,
Aku terus tidokan Asyraf dalam debaran...
debar apanya? debar takut budakni muntah lah weiii...
selagi mata tak pejam, selagi tu botol susu tersumbat dalam mulut

Lepas Asyraf dah tido,
aku sambung melayan Mencah kat luor pulak
dah takmo baca-baca buku dah... dok sibuk main bagpack kecit dia dulu-dulu


























Part beg kecik ni pun buat aku berangin gak tau
beg tu punyalah kecikkkk... beli kat dia masa dia umo setahun
la ni dia dah nak masuk 4 tahun, badan pon dah makin menembun, perut makin kencang...
manala nak muat ko nak galas beg tu dahhhh....
lima minit sekali suruh aku tulong clutch,
lepastu marah-marah bila straps tu mencekik tang perut kencang dia
lepastu datang balik kat aku suruh unclutch pulak....
sekali dua kali aku layankan la.... dah banyak-banyak kali sangat,
aku suruh dia bukak terus beg tu... pi main sling bag babah ko tu!
gerenti takde tercekik kat pinggang ko dah nak!

Haaaa... apa aku merepek ni hah?

Dah lah. Nanti sambung.






3 comments:

teacher bonda on January 26, 2011 at 5:19 AM said...

buku ko bli mmg thp shkspere la kak..:)

Me on January 26, 2011 at 8:03 AM said...

ko kan KIASU... biasa la tue... hehehhe..

Sitisifir10 on January 26, 2011 at 8:08 AM said...

k.an...entry awak sekarang ni panjannnnggggggg panjang...kenyang baca setiap kali...

ShareThis