Wednesday, January 5, 2011

DARI SEBERANG

Posted by makcik rehan KJB at 3:05 AM
Semalam lunch kat tempat biasa. Duduk kat meja biasa.
Ambik lauk biasa dan order air biasa.
Borak-borak macam biasa dengan bini tokey, mak tokey, abang tokey dan anak tokey umo 2 bulan.
OK tipu... anak tokey umo 2 bulan tau nganga saja. Mana buleh borak!

Topik perbualan agak luar biasa.
Bertitik tolak dari keratan akhbar ini.
Pic credit to reporter tersohor, Akak Wyra Rambut Ketak.
























Semalam asal Acik tutup kedai?
Budak-budakni banyak hal semalam,
Si Ira bawak anak pegi enjek,
Si Abang pegi imigresen nak buat permit bini ke apah tah...
Eh, imigresen KKB buleh buat passport dah kan?
Bulehhh... tapi nak buat baru sahaja. Nak renew, nak sambung tak buleh.
Owhhh... kalau passport dah expired kira nak renew, tak buleh la ekk
Tak bulehhh....!

Tiba-tiba bini tokey bisik-bisik kat aku
Akak orang seberang ker?

Berkerut muka aku!
Abih tu akak nak renew permit Bibik akak ekk?

Tambah berkerut muka aku!
Aku manada Bibik Ira oii... aku ni ha bibik kat rumah aku tuh!
Abih akak nak pi imigresen buat apa?

Laaaaa... yang depa dok kata tak buleh renew, tak buleh sambung semua tu..
rupa-rupanya depa merujuk kepada PERMIT KAK IPAQ DEPA...!
Hampeh dot com betoila depa ni tau!


*

*

*


Kak ipaq depa Indon mari!

Sikit punya ramai gadis melayu di donia ni,
gadis Indon jugak yang dirangkulnya... 
padanla ramai kawan-kawan aku yang masih bujangan.

Yang paling aku bengkek tu kan,
mohtep ko tuduh aku dari seberang????

Choiiiiii!!!


.



8 comments:

TopsyTurvyMum on January 5, 2011 at 5:38 AM said...

Sabar nokss..
bakal usahawan terbilang kena banyak bersabar..

aku tak dapat baca la sokkabar tu..tulisan halus bebeno!

Me on January 5, 2011 at 8:24 AM said...

tue la tulisan haluihhhh...

.::CeK LaLa::. on January 5, 2011 at 9:19 AM said...

tgk rupe, takde lah pulak ciri2 'dari seberang' tu.. kalo dari utara seberang sg golok ade lah kot.. SIAM MAREYYY!!! Wakakakakkakaa!!

jgn kembam2 idongg.. senyum senyum!

cinta_north2south on January 5, 2011 at 9:30 AM said...

hahaha...

Rozy on January 5, 2011 at 9:36 AM said...

you make my day laa makcik..
kekekekkeke ada depa kata makcik org seberang nuunn...
kekkekekek
ada ropa kah?

Adrina Adi on January 5, 2011 at 9:37 AM said...

ada la tu rupa sikit2... ekekeke...


jgn marah nooooo...

makcikrehan on January 5, 2011 at 10:21 AM said...

Keji tau korangggg! [anyway, atuk nenek moyang memang asal sana :))]

Zana S on January 6, 2011 at 4:35 PM said...

hahaha! mmg buta la tuh.

ShareThis