Monday, February 7, 2011

BERTEMU ORANG BAIK-BAIK (Edisi Setapak)

Posted by makcik rehan KJB at 10:09 AM
-Entry draft. Taip masa boring-boring kat romah-

Siang tadi pegi Keramat nak jumpa Sha - nak hantar barang
tapi MRR2 jem tak hagak-hagak!

So, kami 2 beranak (me and Mencah)
berani-berani gamble masuk DUKE

Lepas jer bayar tol DUKE,
nampak exit AYER JERNIH
ehhh... air-air ni macam dah dekat Setapak dahni

Berani-berani lagi kuar kat exit tu
park kete tepi jalan sat,
usha keliling.... eh, Jalan Ayer Leleh!

Terus capai talipon,
dial nombor talian hayat...
lalu disuruh cari rumah kaler kunen.

Tak sampai 2 minit,
nampak Pok Nik tengah dokong Amir depan pagar rumah kunen!

Punyalah lama plan nak peluk-peluk dengan Kak Ed,
tetiba harini Allah bukakan jalan,
ada hikmah disebalik jalan yang jem melekat tadi :-)

Aku tatau nak describe lagumana,
betapa aku sangat besar hati mendapat layanan yang sungguh mesra perdana dari Kak Ed sefamily
rasa macam abang-kakak aku sendiri tau!

Tima kasih Pok Nik dan Kak Ed kerana menerima kehadiran kami siang tadi
maafkan kejakunan Si Mencah yang ala-ala culture shock bila tengok menan banyak sangat!
[cewahhh... anak ko jerla jakun, ko tak jakun ekk Rehan! wakakakaka]

Kak Ed sebenaqnya kecik molek saja orangnya,
aku tengok dalam gambo macam beso...
maknanya betoila orang kata... dalam gambo atau dalam tibi,
berat kita bertambah 5 kilo... orang kata... bukan aku kata....

Tapi tapi tapi......
kes aku lain pulok! huwaaaaa....

Kak Ed ala2 terbeliak mata melihat haku tadi...
sampai terpacul dari mulut beliau : Semangatnyaaaa...! <---- i tak kecik ati Kak Ed ;-)


Mungkin sekali, dalam kes akuni kan,
dalam gambo berat aku nampak macam kurang 5 kilo dari fizikal sebenar...
sedangkan realitinya... berat aku kena tambah 25 kilo berbanding dalam gambo!

OK, sila tatap gambar berikut
mujur aku bawak Mencah, buleh buat prop sembunyi lemak! muahahaha...
























p/s :
Sila tambah 25 kilo untuk mendapat gambaran sebenar size Makcik Rehan!
Happy Birthday (again) Ariq budak hensem! :-)
Kak Ed, tengkiu bertubi-tubi for 'everything' ya.. :-)



8 comments:

nurulhudaresad on February 7, 2011 at 10:33 AM said...

mcm kembar....=)

Me on February 7, 2011 at 11:00 AM said...

setujuuuuu... kembar!

nuraz on February 7, 2011 at 11:12 AM said...

setuju juga....hehehehehh.. :)

Kaseh on February 7, 2011 at 11:18 AM said...

wakakaka prop cover lemak eik.. ko ni hahaha...anyway aku pun nak setuju gak..siyes cam kembar..

KV on February 7, 2011 at 12:55 PM said...

nampak mcm kembar lah!!

Tie-Ibu wawanisolehah on February 7, 2011 at 4:16 PM said...

ko yg mana satu rehan??buat2 tanya plak haha

makcik rehan KJB on February 7, 2011 at 5:07 PM said...

Hangpa kata muka sama takpalagi... tapi tolong jgn kata SAIZ SAMA weiii... sentap ke tulang itam kakak aku tu weiii.... kah kah kah kah

Adrina Adi on February 8, 2011 at 1:28 PM said...

muahahahahaha... oloh Kak Ed tak perasan pun entry ni.

banyak ko kata kak ed ni kecik molek. sila pakai spek :P

kembar pun kembar laa.. wa tarak kesah maa.. hehe.

ShareThis