Wednesday, February 16, 2011

BIZI (MALAS) LAGI... CAMANA HA?

Posted by makcikrehan KJB at 10:45 AM
Sebagaimana yang tertera di status Fesbuk durjana aku kan...
aku bizi (malas) lagila harini weii... huwaaaaa....
romah aku bersepah tahap syaitonirrojim (pinjam istilah tokei emporium MAK cawangan Singapore)

Kain baju berselabut dari depan, sampai ke meja makan, sampai ke dalam bilik
yang belum lipat, belum sidai, belum basuh, belum segala belum!
naik dongga kepala lutut aku mikirin hal ehwal romahtangga ni weiii
ni yang aku malas bila pi vacation ke haper niii....
balik dari vacation, romah aku jadi macam tongkang pecah!

Aku jer kot yang bersikap sedemikian ropa,
orang lain tak kott...
orang lain depa punya time management baguih punya.... hehehehe

Ni petang kang aku nak balik Paghit Buntaq pulak weiii
satu hapah haku tak kemas beg lagi....
mujurla hanak-hanak bertuah aku dah pos pi romah Maklom
kang petang karang aku jemput PS kat opis,
hambik hanak-hanak kat BB pastu terus berdesup balik kampung

Sat tadi masa hantar laki aku pi opis, beliau itu dah pesan baekk punya :
Ko dok romah sehari suntuk, jangan dok hadap fesbuk jer MR oiii
ko jgn lupa pack baju aku nak bwk balik kampung
kang terpaksa aku pinjam baju kelawor ko kat kampung karang...

Lagi 15 minit nak pukul 11 pagi...
dan bontot aku masih melekat kat kosi ni sambil mengadap fesbuk durjana
nampak gaya, tak mostahil laki-bini kena pakai baju kelawor bak roti kirai kat kampung karanggg...


.



8 comments:

Cik E on February 16, 2011 at 11:09 AM said...

kita hari2 pun malas...semua benda la malas..tido je rajin

Kak Mah on February 16, 2011 at 11:19 AM said...

muahahahahaha baju kelawar tue tak leh blah..hampeh...

makcik rehan KJB on February 16, 2011 at 11:38 AM said...

Cik E, sila gimme TEN! hehehehe

Kak Mah, kelawar berkirai bak roti jala hokayy...kekekkeke

sW33tdARLiNG on February 16, 2011 at 11:43 AM said...

bila baca entry ko, aku bersyukur sbb laki aku mmg tak suka orang lain pack kan baju dia....

TopsyTurvyMum on February 16, 2011 at 1:39 PM said...

aku masa muda2 jer suka baju kelawar gitu..memang pakai sampai bak kata ko lah boleh berkirai2..
Skang aku pakai balik kampung jer..

Me on February 16, 2011 at 1:57 PM said...

mr!! eden dah tersgt lama (bertahun2) tak pakai bj kelawar.. bukan sbb out dated tapi cuba kamu mikirin.. kalau eden nak menyusukan anak dgn memakei baju kelawar.. tidakkah perlu diselak dr bawah muahahahhahah kang confuse ank eden wehhhh....

balik PB?? boleh kita gosip2 gosipan lps tue kuar n3 jumpa org baik2 versi PB plak muahahhahaha ( i baik tau...)

Cik Jue on February 16, 2011 at 2:10 PM said...

baju kelawar nih sgt popular kalo time ngandung..nyaman dan selesa..senang angin masuk.

teacher bonda on February 16, 2011 at 2:37 PM said...

hahaha..mmg best kalo aku dpt tgk ko laki bini pakai bj kelawai kirai, kak..kihkihkih
aku pon mmg sm mcm Me..dh lm gila x pakai bj kelawar sbb brestfeed..musykil kang anak aku kak..:)

ShareThis