Thursday, February 10, 2011

KARIPAP BULAT

Posted by makcik rehan KJB at 8:07 AM
Lamaaaaa sangat dah tak buat kerja merepek-repek laguni
Jumaat lepas, hari asek hujan pagi-petang kan
perut pon aseklah lapo semedang kan
Makanya aku ponnnn.... uli karipap! kekekeke....

Konsepnya bulat,
tapi biasala... tangan tak bedung kan...
ada yang lonjong, ada yang terpesong! kakakakaka...

























Ada beberapa mohtep aku buat edisi bulatni...
Satu sebab, acuan pelestik separa bulat aku tah kemana hala budak-budakni buat main
satu sebab lagi sebab aku teruja tengok Kakak Dodok Jepon ni buat...heheheh
Infact, resepi doh ni aku ambik beliau punya... senang giler! I like!

Dah siap gentel... malangnya, rumah aku kehabisan stok minyak masak!
sedangkan anakku Si Mencah tak abih-abih mai ulang-alik dapo
Mamaaaa... karipap dah siap ke?

Aku bagitau kata minyak habih... tak leh goreng dulu
nanti Babah balik semayang jumaat kita suh babah beli minyak
tapi kesian pulak tengok muka dia frust...
so, aku korek gakla minyak belen-belan kat botol-botol lama
goreng dalam minyak cetek...kah kah kah kah!

























Tudiaaa... ternganga macam batu belah batu bertangkup... kah kah kah kah!
hitam melegam toksah katala... buruknya! :-))
Mencah punya happy taww.... 2 ketui dia makan tau!
Babah dia balik nampak dia dok hadap karipap
Babah dia menyakat kata karipap tu tak sedap
dan-dan dia backing aku tawww...
Sedaplah Babah!
Mama heart kamu very seterong la Aisyah! hehehe....

Petangtu bila dah beli minyak masak, barula goreng belen lagi 5-6 ketui
adala ropa sikit.... cerah sikit dari tadi... kekekekeke...
tapi still takleh lawan kegebuan karipap Kak Hana buat...








Aku tengok PS korang macam sudi tak sudi nak jamah karipap bulat tu,
aku pon gorengla nugget ikan untuk dia... habih sepinggan dia hadap!
kecik hati aku bangggg!










7 comments:

adha on February 10, 2011 at 8:15 AM said...

weih pandai la jugak buat karipap.. dari aku ni.. beli hok frozen.. kuasa aku nk menggentel tepung tu... kih3

MamaBatrice on February 10, 2011 at 8:23 AM said...

pandai gark buat...zana nie bab nak menguli tepung jadikan karipap...jawabnya cam tak yakin jadi karipap jer ...he he he

takpe..biarpun rupamu begitu..yg penting mencah puji SEDAAAPPPPP

our CNY and time to collected Ang Pow

.::CeK LaLa::. on February 10, 2011 at 10:28 AM said...

Awat aku p umah hg tak buat keripap mam tu?? boleh jugak aku jadi tukang karut! kaakkakaaa!

-iLLa- on February 10, 2011 at 10:56 AM said...

kak ctk jek mu gentel karipap tuh nya bunga...ku x reti lgsg wehhh....

SYANI on February 10, 2011 at 1:46 PM said...

Lepas goreng karipap bulat ni, macam burger meleysia pun ada.. Nak2 pulak yang dah ternganga tu..

mrs.spicy on February 10, 2011 at 2:06 PM said...

cantik la karipap mr..awat la ps xnak makan?=p

Me on February 10, 2011 at 5:10 PM said...

lawa wehhh karipap bulat ekau... eden KAGUM AMAT

ShareThis