Monday, February 28, 2011

MONYOK MONDAY

Posted by makcikrehan KJB at 9:49 AM
Janji rhymes khennn... hahahaha

Bila cuaca kat luar panas lak-lak,
aku pulak tinggal sorang kat romah ngurusin hanak-hanak berduani
aku konci rapat pintu dan pagar romah
aku lantakkan kanak-kanak ni bikin onar di dalam romah saja...



Aku pi dapo nak masukkan kain dalam washer,
aku datang depan tengok budakni dah bersimpuh atas lemari kasut nan usang
sambil tekun menggodak menan dalam mangkuk beso...
sementara kakaknyer menyerongeh senyum bangga dengan pencapaian hadek!































Sambil mata sesekali hadap tibi....































Dikkk... kang hangus lauk ko masak dikk...
asek sangat hadap tibi...
































Donkey masak lemak cili api yer khawan-khawannn...
sapa mau??































Bila hari dah redup sikit...
Haku kasi chance sama kakaknya main beskal depan romah
Adik Asrap hanya mampu memandang dari sebalik tirai besi...kui kui kui...






























Kalau aku bubuh budak kecikni dalam walker,
habih tercabut kasut dia pakai..hitam-hitam kaki
pastu dia nak kuar dari walker..hitam-hitam plak lutut
pastu habih dia geledah rak kasut kat luar pulak
Mak ko malasla dikk... asek nak kena berkemas jer karang
ko dok dlm romah jerla dik yerr...
main masak-masak lauk keldai dah lah nak yerr... :))


.

4 comments:

nurulhudaresad on February 28, 2011 at 10:21 AM said...

saya menyelami watak si adik....betapa terasa mak saya pilih kasih sebab kasik kakak je bersosial di luar..."saya nih anak jantan laaa mama!!"...heheheh

Me on February 28, 2011 at 10:37 AM said...

turut menjiwai watakk si adik.. saya nie anak jantan mama... takkan je asik main masak2 keldai... hehehe

KV on February 28, 2011 at 10:53 AM said...

ashraf tak mengamuk mintak nak kluar ke rehan? Kalo anak aku mmg nak runtuh grill tu dikerjakan!

littlehumblelynn on March 1, 2011 at 10:09 AM said...

alah..alah..sian anak bujang tuh!!

ShareThis