Wednesday, February 23, 2011

SAYUR KOLESTEROL

Posted by makcik rehan KJB at 3:18 PM
Semalam punya angkara...

Aku kan dah agak lama tak main masak-masak
pastu semalam hanak-hanak ni ada dengan aku kan,
depani pepagi buta dah terbiasa sarapan kenyam-kenyam kan,
so, semalam nak tanak aku terpaksa sarung apron Hello Kitty aku tu...
kenala jugak masak nasik dan lauk sebab pagi tu aku suap depa makan roti ajer

Korek-punya korek...
teringatlah akan bekalan doniawi yang aku beli sebelum pi obersi haritu
so, aku pon pandai-pandaila rekacipta sayo lemak putih aku sendiri

Untuk makluman,
inilah pertama kali aku masak sayo lemak putih taruk fucuk dan suhun tau
selamani aku letak kubis atau togeh jerr..

Silakan mencontohi kaedah pemasakan aku yer teman-teman sekalian...
Aku campak jer semua bekalan doniawi tu dalam puyuk
(fucuk sama suhun tu aku rendam sekejapan)

























Pastu aku bancuh kolesterol ni sepeket...
kasi simbah masuk dalam puyuk tadi...


























Pastu baru aku hidupkan api...
masak sampai ubi empuk, pastu aku pecahkan telo ayam kampung 2 bijik...

























Tengah tunggu sayo lemak aku masak,
aku dengar sore Imam Muda menjerit sambil gelak-gelak dari dalam bilik
aku jengah tengok... Kakak dia tengah tonyoh kepala adik dia ropanya
sambil bernyanyi-nyanyi girang..
Syampu kepala...! syampu kepala....!

Aku nak tergelak pon ada, nak terkentut pon ada
tercacak rambut adik dikerjakan kakaknya...

Keras semacam rambut Asyraf jadinya... aku dah mula syak wasangka
nak pitnah pakai hair gel bapak dia nehiii... tak mungkin punya..
bapak dia mana ada rambut.. hence mana ada hair gel kan [jgn marah aku bang!]

Aku tune muker garang macam mak tiri... aku tenung Aisyah seraya bertanya,
Kamu syampu kepala adik dengan susu eh Kakakkkk??


Jawapan dia... tanpa sedikit pon rasa kesal...

Yer Mamaaaaa.....
Babyni memang sangat comel kan mama?

Haritu depa dah buat peel yang sama masa kat romah maklom
habis direnjis susu sebotol kat kepala adik
urut dada maklom tengok kelaku depa berdua ni...
yang adik boleh mengekek-ngekek gelak kena syampu dengan kakak!

Harini aku surrender... aku titipkan mereka berdua kat romah maklom
abih aku buat apa? hehehehe... senyaplah kau!


.



9 comments:

nurulhudaresad on February 23, 2011 at 3:23 PM said...

hahhaha....aisyah dah mula wat dialog cartoon network dia dah...comel ok...napa x amek gmbr??

TopsyTurvyMum on February 23, 2011 at 3:35 PM said...

Dalam entry ni, aku cuma berkata..

Sabarlah PS!

makcik rehan KJB on February 23, 2011 at 3:39 PM said...

nurul, aku skang makin malas nk pegang camera capuk tu. takde feel... hahaha... bang, belikan camera baru bangg

makcik rehan KJB on February 23, 2011 at 3:40 PM said...

Eh ni TTM ker TTD ni? hahahahha....

Adrina Adi on February 23, 2011 at 3:42 PM said...

muahahahaha... lawak la mencah.


itu saja kak ed mampu ucapkan. harap maklum.

teacher bonda on February 23, 2011 at 3:56 PM said...

kak..camera aku yg mcm ko pnye pon dh lunyai..

Me on February 23, 2011 at 4:42 PM said...

muahahah... ekau guna juga resepi pecah2 telur sama fucuk n soun tue ek... wajib ada gambar imam muda jadi model rambut...

Iman's Umi on February 24, 2011 at 12:57 AM said...

Hahaha...baby ni sgt comel, ada bakat bukak salon Mencah.

Zana S on February 24, 2011 at 10:09 AM said...

haha...sib la anak aku lelaki. agaknya kalau pompuan sure rajin make over adiknya... hahaah!

pucuk tu kena rendam lama sikit an. aku kalau nak cepat, pucuk yg leper2 tu aku beli. yg tebal2 gitu mmg kalau rasa nak rendam lama bolehla..

masak la rehan... selagi anak mu makan.. kalau diorg takmo mkn lagi ko susah hati. :)

ShareThis