Monday, March 7, 2011

BETULLAH WEIII... MAMAT NOH TU ENSEM

Posted by makcik rehan KJB at 1:16 AM
Masa aku baca entry Jalia Hejlin yang dia kata Noh Hujan tu ensem kan
aku macam, eh.. takde makhluk lain ker ko nak kater ensem Jel oii...

Sat tadi aku laki-minik sama hanak-hanak berkelana di romah Nenek Onah
[baca sebagai makan free di Restoran Rosnah hahahaha...]
pastu, aku lepak sampai kol 10 malam tunggu bapak imam mudani habih kelas ngaji
eh macamni, mula-mula aku nak berambus balik Taman Bayu dahhh...
tapi tetiba Atuk Asan bukak tibi 3 suku....
tataula Atuk Asan bukak tibi 3 secara tak sengaja atau sengaja
sebab dalam masa yang sama Man U tgh lawan Liverpool kat ESPN
aku pon terus tak jadi balik... tunggu imam tua tu abih kelas, buleh racing! hehehe....

Aku join Atuk Asan layan Mentor 5 tawww... hahahahaha
Nenek Onah takde, tido umah BIL kat USJ sebab esok ada follow-up check kat sepital
eeeiiii.. aku benci tau buat karangan banyak ayat penyata macam nihh....
kengkunun kang korang sibuk tanya apsal aku dgn Atuk Asan jer hadap tibi... Nenek Onah mana?
Ehhh... ke korang tak hingin pon nak tanya?
Ahhh.... benci ah!

Aku terkezut tengok Pijah juara mentor 1 tu weiiii
beliau dah lawa dan dah putih kan! [dulu aku rasa dia mendung sikit]
Bak kata Atuk Asan, diani masa jadi anak didik Jenal Bidin dulu kecik jer...
skang dah beso, dah tinggi, dah lawo....

Eh citer pasal Pijah ni sampingan jer...
aku nak citer pasal Noh Hujan la weiii...










































Ni first time aku tengok mamat ni bercakap-cakap di tibi
selamani aku kenal dia dengan imej rambut berselepat kat dahi jer [macam dalam gambo tulah!]
tapi tadi aku tengok dia pakai tupi... takde dah remos berselepat tu... kacak eh!
dia cakap tak munyik kitak-kamik pon walopon dia Sarawakian hehehe...

Kelako la beliauni.... aku soka tengok personaliti beliau
agaknya sebab tu Mizz Nina pon soka sama beliau kan....
eh, pompuan memang soka lelaki klako-klako taww...
walopon peel beliau tadi ala-ala terlebih pil kuda,
terhangguk-hangguk dan terluncat-luncat
tapi jelas kelihatan bahawa beliau itu adalah someone yang fun to be with!

Aku suka part bila Ally Skandar tanya, Mizz datang bagi sokongan tak
Aku rasa aku terdengar Noh jawab, Aah... misscall pon ada....
cute hokay! hahahaha....
apa? korang tak rasa cute?
Ahhh... benciklah korang!

Itu jerla aku nak citer pasal Noh
lain-lain hal aku tak ambik pusing,
even nama protege dia pon haku tatau...muahahahaha...

Eh kejap.... Datok Sripah Aini kannn....
muka beliau kan, sangat... ermmm... apa ekkk penjodoh bilangan yang sesuai...
ah tamau cakaplah... kang kena saman pulak...
retis skang pantang silap cakap, see u in courtyard jer jawabnya!
[feeling-feeling retis tersohor hari-hari meratib masuk belog aku??]

Erra Pajira mak aiiii.... jenuh aku nak kutip jaw aku yang terlondeh ke lantai
merembes mak datukkk... kencang hokay!

Syiok gak sekali-sekala menonton program merapu di tibi arus perdana kan,
at least ada gak bahan aku nak kelentong dalam belog :)) ..
kalo imam tua aku tu ada di tempat kejadian,
jangan harap aku dapat menonton walau hanya sekilas pandang!

Sekian,
Happy besday kepada emak Noh Hujan.


.







11 comments:

Sitisifir10 on March 7, 2011 at 7:46 AM said...

MAna lagik mendung Pijah tu ke Pijah ni..wakakakaka

mama iris on March 7, 2011 at 8:13 AM said...

hahha...comel la jgk...tp protege dia nya persembahan busuk betol la..oppsss...jgn saman saya...muka tok pah dari start anugerah apa ntah aritu tu sgt scary the movie......rasa nak tolon pegangkan dagu dia takot terjatuh/.....caiithhh.....

Me on March 7, 2011 at 8:25 AM said...

Mr.. eden mati matian ingat Noh hujan ko yg ensem dlm gambaq diatas tue pakai topi... bila ko kata itu rambut.. eden peghati balik mmg betul rambut rupanya.... hahahhahha ko faham tak apa yg eden type?? tak faham sudah... muahahhahaha

Hidayah on March 7, 2011 at 9:06 AM said...

huhuhu tka tgk pon mentor itu..termiss aaa

makcik rehan KJB on March 7, 2011 at 10:05 AM said...

Pijah Farouk idom dia terpaling seludang! hahahaha <---tetiba larik tupik!

makcik rehan KJB on March 7, 2011 at 10:06 AM said...

Nurul, banyak duit ko nak bayo saman ehh! hahaha....

makcik rehan KJB on March 7, 2011 at 10:07 AM said...

Kerul, sumpah tak paham apa yg ko coba sampaikan! tak pasal2 aku plak kena kelebk rambut Noh tawww...

makcik rehan KJB on March 7, 2011 at 10:07 AM said...

Dayah, makcik pon tertengoks ecara tak snegaja.... kalo kat romah sendiri jgn harap dapat chance nak tinguk

TopsyTurvyMum on March 7, 2011 at 10:21 AM said...

noh ujan mana satu weh? kiri ke kanan?
ko neh lainkali tulis la dari kiri: Pijah mendung ke, noh hujan ke..baru senang aku nak buat tafsiran..

cop..cop..
pijah tak bererti noh...ok gak peribahasa baru ni..

sW33tdARLiNG on March 7, 2011 at 4:45 PM said...

ko baik2.. nanti si noh tu cakap "awak gumuk" ko jangan sentapp weiihhh!

makcik rehan KJB on March 8, 2011 at 10:48 AM said...

amy, pesal lak aku nak sentap. tak payah tunggu dia ckp..laki aku hari2 kata aku gumuk cam badak! hahaha

ShareThis